توافقی بودن ۴۱ درصد از طلاق ها در خراسان جنوبی طی سال جاری

شرفی با بیان اینکه در سال جاری ۴۱ درصد از درخواست طلاق ها مربوط به طلاق توافقی بوده است، گفت: در سال جاری بیشترین علت طلاق از دیدگاه مردان بحث مشکلات عاطفی و از دیدگاه زنان بحث بی توجهی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «حسن شرفی» امروز (29 تیر) در نشست در نشست خبری پیرامون آگاه ‌سازی و اطلاع رسانی طرح کنترل و کاهش آسیب طلاق اظهار داشت: سامانه «تصمیم» حدود 2 سال است که در استان خراسان جنوبی راه اندازی شده است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: هدف از راه اندازی این سامانه ارائه مشاوره به زوجین و جلوگیری از طلاق های زودرس است و طی سال گذشته یک هزار 854 نفر در استان به سامانه «تصمیم» مراجعه کرده اند و به یک هزار و ۶۵۶ زوج پاسخ داده شده و مابقی در جریان مشاوره قرار دارد.

 

وی ادامه داد: در راستای رسیدگی به این پرونده ها تعداد ۳۲۹ پرونده یعنی 19 درصد منجر به سازش زوجین شده و یک هزار و ۲۳۹ پرونده نیز با نظر عدم سازش به دادگستری خراسان‌جنوبی ارجاع شده است و برای پایدار بودن این سازش ها باید مشاوره هایی انجام شود.

 

شرفی با تاکید بر توجه به آموزش های قبل از ازدواج گفت: برای اقدام موثر در زمینه کاهش طلاق باید به سمت اجباری شدن آموزش های قبل از ازدواج حرکت کنیم.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در خصوص تعداد زوج مراجعه کننده به سمانه «تصمیم» در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون  ۶۷۲ زوج در این سامانه ثبت نام کرده اند و تاکنون به ۲۸۰ زوج پاسخ داده شده است و پرونده ۳۹۲ زوج در مرحله مشاوره قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری 41 درصد از درخواست طلاق ها مربوط به طلاق توافقی بوده است، گفت: در سال گذشته بیشترین درخواست طلاق در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین مربوط به شهرستان درمیان بوده است.

 

شرفی عنوان کرد: در سال جاری بیشترین سازش مربوط به شهرستان طبس و کمترین سازش مربوط به شهرستان نهبندان بوده است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در خصوص علت طلاق ها در استان گفت: در سال جاری بیشترین علت طلاق از دیدگاه مردان بحث عاطفی و از دیدگاه زنان بحث بی توجهی بوده است.

 

 

کد خبر 1197997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha