نمایشگاه نوآوری و فناوری هوانوردی فرصتی برای نمایش تولیدات صنایع دانش بنیان

امیر سرتیپ خواجه فرد با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی میزبان نمایشگاه نوآوری و فناوری هوانوردی خواهد بود گفت: این نمایشگاه محلی است برای ارائه دستاوردهای صنایع دانش بنیانی که در کشور بومی شده اند .

به گزارش خبرنگارر خبرگزاری شبستان در انزلی، امیر سرتیپ « افشین خواجه فرد» امروز (چهارشنبه، 29 تیر ) در حاشیه نشست هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه صنایع هوایی (ایرشو) در منطقه آزاد انزلی تصریح کرد:  بدنبال ساخت هواپیماهایی با کاربری غیر تجاری با مشارکت بخش خصوصی برای توسعه این صنعت هستیم.

 

معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع هوایی کشور اظهار داشت: با فعال شدن دبیرخانه این نمایشگاه ثبت نام از متقاضیان آغاز شده و در سال 1401 محصولاتی که به دست جوانان کشورمان ساخته شده اند به پرواز درخواهند آمد.

 

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی از هشت تا 11 شهریور میزبان نمایشگاه نوآوری و فناوری هوانوردی خواهد بود اظهار داشت: این نمایشگاه محلی است برای ارائه دستاوردهای صنایع دانش بنیانی که در کشور بومی شده اند. همچنین  دستاوردهای جوانان این مرز و بوم در بخش هواپیمای سبک آزمایشی، پهبادهایی با کاربرد تجاری و در حوزه بالگردی نیز چند محصول در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

 

خواجه فرد افزود: این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال مبنی بر ترویج تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین تشکیل شده و این فرصت را در اختیار شرکت های دانش بنیان می گذارد تا علاوه بر نمایش محصولات خود از آن دفاع کنند.

 

وی همچنین از معرفی یک فروند هواپیمای آب نشین در استانهای شمالی با مرکزیت گیلان خبر داد و یاد آور شد: این هواپیما سقوط ندارد و می تواند تحت هر شرایطی در آب فرود آید. هواپیمای آب نشین در حوادث مانند قایقی برای سرنشینان عمل کرده و این قابلیت را دارد که در ساحل حرکت کند.

 

 

خواجه فرد تاکید کرد: در این نمایشگاه یک هواپیمای آب نشین به شمال کشور با مرکزیت گیلان معرفی می شود که می توان از آن بعنوان تاکسی هوایی به ناوگان حمل و نقل کشور بهره گرفت.

 

وی با بیان اینکه استان‌های شمالی زمینی برای احداث فرودگاه ندارند تصریح کرد: این استانها با 700 کیلومتر گستره آبی در دریای خزر، فرصت مناسبی را برای نشست و برخاست این هواپیمای آبی فراهم می کنند.

 

رئیس سازمان صنایع هوایی کشور خاطر نشان کرد: ریسک پرواز از دوچرخه‌سواری، پیاده روی و حوادث جاده ای کمتر است و اگر ساحل سه استان شمالی در آینده به این توانمندی مجهز شود برای کشورمان افتخار بزرگی خواهد بود.

 

کد خبر 1198006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha