جایگاه مدیران فرهنگی در نظام فرهنگی کشور اهمیت به سزایی دارد

درخشان گفت: نقش و جایگاه مدیران فرهنگی در نظام فرهنگی کشور به عنوان یک عضو اثرگذار فرهنگی، اهمیت به سزایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، نشست شورای مدیران کل وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کهکیلویه و بویراحمد به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

«امین درخشان» در این نشست ضمن تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت و خیر مقدم به مدیران دستگاه های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در  استان، گفت: در جامعه کنونی نقش و اهمیت موضوع فرهنگ در مسیر تعالی، رشد و پویایی جامعه به عنوان یک مسئله اساسی پذیرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این نشست با تاکید مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت تفاهم و هم گرایی بیشتر اداره های کل وابسته به وزارت ارشاد برگزار می شود، افزود: نیاز جامعه امروز به فعالیت های و مجموعه اقدامات فرهنگی مناسب با الگوی ایرانی اسلامی، در کنار نقش مدیریت فرهنگی درست بیش از گذشته احساس می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نقش و جایگاه مدیران فرهنگی در نظام فرهنگی کشور به عنوان یک عضو اثرگذار فرهنگی، اهمیت به سزایی دارد.

درخشان در تشریح برنامه های این اداره کل در خصوص نشست شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بیان داشت: لزوم همکاری کارکنان دستگاه های اجرایی حوزه فرهنگ امری ضروری است از این رو خواستار تشکیل جلسه شورای مدیران تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به طور مستمر در هر ماه به میزبانی ادارات و نهادهای فرهنگی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان نقش دستگاه ها در توسعه فرهنگی و ارتقای مشارکت مردمی در ساختار فرهنگ ایرانی و اسلامی، عنوان کرد: فرهنگ، زیربنای توسعه تلقی شده و نشاط و پویایی فرهنگ نشان حیات و تکامل آن جامعه است.

 

**مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد هم ضمن تبریک اعیاد امامت و ولایت، بر ضرورت همکاری و استفاده از توانمندی های دستگاه های فرهنگی تاکید و از ابتکار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این تفاهم و همدلی بین مدیران وابسته به وزارت ارشاد قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین «عباس نصیر الاسلامی» در خصوص نقش وقف در ساختار فرهنگی جامعه، افزود: موقوفات کشور یکی از منابع مهم و سرمایه های بزرگ جامعه است، افرادی که نهادهای فرهنگی را به جامعه وقف می کنند آگاه باشند که در واقع با این وقف به جامعه اندیشه و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را به جامعه اهدا نمایند.

وی در خصوص هم افزایی ارگان های فرهنگی هم افزود: برای دستیابی به هم افزایی فرهنگی در دستگاه های متولی فرهنگ باید اهداف فرهنگی روشن و مهارت های مرتبط مدیریتی در حوزه فرهنگ و فضای مناسب کارآمد در دستگاه ها فراهم شود.

 

**مدیریت حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه زیارت می تواند نقش موثری در ارتقای فرهنگی و باورهای دینی داشته باشد، گفت: این سازمان علاقه مند است تا در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر نهادهای و ارگان های فرهنگی نقش خود را در ارتقا و گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی انجام دهد.

سید محسن قوامی نژاد افزود: اداره امور حج عمره و زیارت عتبات مقدس و اماکن متبرکه خارج از کشور بر عهده این سازمان است و برای تسهیل امور زیارتی در سراسر استان بیش از 11 دفاتر حج و زیارتی کار خدمت رسانی به زائرین را انجام می دهند.

 

گفتنی اسن نشست با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه استان، مدیر حج و زیارت استان، اداره کل کتابخانه های عمومی استان، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران «ایرنا»، ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و مجموعه معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

کد خبر 1198012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha