دشمنان با ایجاد تفرقه زحمات زیادی به میان مسلمانان جهان اسلام تحمیل کرده‌اند

حسن رئوف گفت: تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام، برای مسلمانان زحمات زیادی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سیدمظفر حسن رئوف رییس اتحادیه سادات پیرخضری سلیمانیه عصر چهارشنبه ۲۹ تیرماه هم ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران به واسطه برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج، با اعلام اینکه تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام، برای مسلمانان زحمات زیادی را ایجاد کرده است، اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی اقدام بسیار خوبی در راستای حفظ وحدت به شمار می‌رود.

 

 

وی افزود: به دلیل دست درازی دشمنان به جامعه اسلامی اکنون می‌بینیم که خاورمیانه وضعیت بدی دارد و بسیار ناخوشایند است و ایحاد داعش از جمله توطئه‌های دشمنان برای تضعیف جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

 

 

لازمه ترویج فرهنگ وحدت اسلامی آموزش است

 

 

صباح برزنجی استاد دانشگاه سلیمانیه نیز در این اجلاسیه با اشاره به اهمیت وحدت اسلامی در جامعه اظهار کرد: آنچه ما را گردهم آورده محبت پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت(ع) است که تقویت وحدت اسلامی نیاز به مفهوم‌سازی و مدل‌سازی دارد.

 

 

وی افزود: وحدت مسلمانان باید از قالب شعار خارج شود و نمود عینی پیدا کند زیرا وحدت زمانی ارزشمند است که همه مذاهب و جماعت خصوصیات خود را حفظ کنند.

 

 

برزنجی استاد دانشگاه سلیمانیه اعلام کرد: مفهموم‌سازی وحدت اسلامی نیاز امروز جامعه است چرا که تعصب و تقلید کورکورانه از موانع جدی در تحقق وحدت اسلامی است.

 

 

وی با اعلام اینکه وحدت اسلامی مفهوم بسیاری مهم دارد و می‌طلبد کالبدشکافی شود، گفت: برای تحقق وحدت مولفه‌ها و ابعاد آن را باید بشناسیم و از تفاوت‌های قومی، فکری، مذهبی و سیاسی می توان قدرت بزرگی خلق کرد.

 

 

برزنجی آموزش را لازمه ترویج فرهنگ وحدت دانست و اضافه کرد: هویت واحد اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، وقتی بحث وحدت اسلامی می‌کنیم باید به یکسانی باور داشته باشیم.

 

 

نخستین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور علمای استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام و آذربایجان غربی و علمایی از اقلیم کردستان عراق با هدف تبیین گفتمان ایجاد امت واحده اسلامی برگزار شد.

کد خبر 1198032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha