لزوم پركردن اوقات فراغت حجاج بعد از اعمال حج

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در نشست هم انديشي خادمان فرهنگي منطقه ۳ مكه مكرمه، بر لزوم استفاده از راهكارهاي مناسب براي پركردن اوقات فراغت حجاج ايراني تا زمان بازگشت به كشور تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین سيد حسين ركن الديني در نشست روحانیون، معین و معینه های حج تمتع سال 1401 كه با هدف هماهنگي و تعامل در خصوص برنامه هاي ايام باقيمانده از سفر معنوي زائران به سرزمين وحي امروز در مكه مكرمه برگزار شد با بيان اين مطلب، خواستار ارتباط بيشتر خادمين فرهنگي با زائران شد.

وي تصريح كرد: با توجه به ايام حضور در مكه، زمان بیشتری را به ارتباط با زائران اختصاص دهيد و همراه و در خدمت حاجيان باشيد. 
وي استفاده از ظرفيت افراد توانمند و فرهيخته در كاروان ها را راهكاري مناسب براي ايجاد تنوع در برنامه ها دانست و گفت: بنا به اقتضا و ذائقه زائران سخنرانی‌ها و برنامه هاي متنوع در هتل ها برگزار شود.
معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري لزوم استمرار برگزاري برنامه هاي فرهنگي و معنوي در كاروانها را يادآور شد و ابراز اميدواري كرد كه با بكاربستن راهكارهاي مناسب روزهاي باقيمانده از سفر حج نيز به خوبي طي شود و زائران با خاطره اي خوش به ميهن اسلامي بازگردند.
حجت الاسلام و المسلمین ركن الديني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه حج امسال خاص بود به روند شكل گيري كاروان ها از سال 99 و وقفه ايجاد شده در اعزام زائران و آثار دير هنگام اعلام تصميم عربستان براي برگزاري حج اشاره كرد و بر لزوم بروز بودن اطلاعات خادمين فرهنگي براي پاسخگويي به سوالات زائران بويژه زائران تحصيلكرده و جوان تاكيد كرد.
وي با اشاره به برخي موارد مطرح شده توسط زائرين در بازديد از هتل ها تاكيد كرد كه مخاطب از خادمين فرهنگي انتظاراتي دارد كه بايد در حد وظايف و مسئوليت خود به آنها بپردازد و همزمان از فرصت این سفر  برای نشر معارف و ارتقای معنویت زائران و پرداختن به اسرار حج، تاريخ اسلام، اخلاق و سبك زندگي استفاده كند.
بر پايه اين گزارش، در پایان این نشست حجت الاسلام و المسلمین ظهیری از هیئت استفتائات بعثه مقام معظم رهبری با طرح مسائل فقهی مبتلا به كه اين روزها مورد سوال زائران است، به برخي نكات شرعي اشاره كرد و به سوالات حاضران پاسخ داد.  
حجت الاسلام ظهيري از روحانيون خواست كه از فرصت حضور در مكه براي ارتباط با زائران و انجام صحيح اعمالشان استفاده كرده و به آنها توصيه كنند كه حج فصل جديدي در زندگي آنها گشوده است و بايد از تغيير و تحولي كه ايجاد شده مراقبت نمايند و همانطور كه در روايات آمده  است آثار اين تغيير را حفظ كرده و زندگي نوي را آغاز كنند. 

کد خبر 1198084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha