پایان کار کانون رهپویان کوثر فدک با معرفی برترین‌ها

آیین اختتامیه طرح های کانون رهپویان کوثر فدک همدان با حضور معاون فرهنگی و مدیرکل امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران و نماینده ولی فقیه در این استان، با معرفی برترین ها برگزار شد.

​به گزارش خبرگزاری شبستان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محدر، معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، آقای برگستان، مدیرکل امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران و آیت الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان، آیین اختتامیه طرح های کانون رهپویان کوثر فدک در سالن همایش تالار معلم همدان با معرفی برترین ها برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم گفت: در راستای تربیت دختران استان کمتر کار شده بود، اما با این نوع برنامه ها کمک می شود تا سطح سلامت اجتماعی جامعه ارتقا یابد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محدر، ضمن تبریک ایام پر خیر و برکت ماه ذی الحجه و ولادت امام کاظم(علیه السلام) گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی(ره) می فرمودند که در این کره خاکی، جمعی با عظمت تر از جمع طلبگی نیست؛ خدا رو شاکریم که توفیق خدمت را بر ما ارزانی داشت. کار تبلیغ نیازمند داشتن اخلاص است در غیر این صورت، تبلیغ مثمر ثمر نخواهد بود.

 معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: بزرگترین خدمت برای بشریت هدایت است، زیرا تکلیف انبیاء الهی، هدایت‌گری بوده است و رسالت حوزه های علمیه خواهران نیز دنباله روی این تکلیف الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محدر افزود: به دلیل توفیق خدمت باید شکرگزار خدا باشیم، زیرا راه ما بسیار ارزشمند و نورانی است ولی مراقب خطر بزرگ نفوذ شیطان هم باشیم که به حبط اعمال دچار نشویم.

در ادامه این آیین، مدیرکل امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران، گفت: فعالیت ارزشمند دانش آموختگان، مایه مباهات ماست. استان همدان در بین استان ها از لحاظ کمی و هم از نظر کیفی در همه ی زمینه ها بسیار خوش درخشیدند.

آقای برگستان افزود: سمن های دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران، از سال ۹۷ بصورت گروهی و جمعی تاسیس شده و برنامه ها و فعالیت های متعدد در عرصه های ملی، استانی، شهرستانی و حتی محله محور را در سراسر کشور به اجرا درآورده اند.

وی در پایان گفت: فعالیت دانش آموختگان به صورت گروهی و تیمی و نیز استفاده از ظرفیت های مختلف در این عرصه، اولویت اصلی اداره کل امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران است.

خاطرنشان می شود در طرح کانون رهپویان کوثر فدک، چهار طرح از ابتدای اردیبهشت اجرایی شده بود که طی آن‌ها از خانواده‌های بی سرپرست یا بد سرپرست با مشاوره حمایت شده بود.

در این کانونها همچنین تولید محتوا برای فضای مجازی و راهکار‌های ایران جوان و افزایش جمعیت توسط طلاب خواهر برای خانواده‌ها تبیین شده است.

در این برنامه ۸۰ طلبه خواهر حضور داشتند و هر طلبه نیز در منطقه محل سکونت خود به شرح احکام و مسائل دینی پرداخته است.

 

کد خبر 1198085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha