سند چشم انداز توسعه فعالیت های قرآنی استان سمنان محور فعالیت ها باشد

حجت الاسلام امینی تدوین نقشه راه قرآنی را به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی ضروری دانست وگفت: سند چشم انداز توسعه فعالیت های قرآنی استان سمنان محور فعالیت ها باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام «عباس امینی» درنشست با مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تدوین سند چشم انداز توسعه فعالیت های قرآنی استان سمنان در افق ۱۴۱۰را بسیارمطلوب دانست و بر بومی سازی این سند برای اجرا در شهرستان شاهرود تاکید کرد.

 

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: در این خصوص ستادی ذیل شورای فرهنگ عمومی این شهرستان تشکیل خواهد شد تا بومی سازی این سند را برای شهرستان شاهرود پیگیری کند.

 

وی، این سند را محور و زمینه خوبی برای توسعه فعالیت های قرآنی عنوان کرد و ادامه داد: موسسات خوبی در حوزه قرآن و عترت در شهرستان شاهرود وجود دارد و این موسسات برای توسعه فعالیت ها نیازمند حمایت بیشتر هستند.

 

حجت الاسلام امینی ضمن تشکر از دستگاه‌های فرهنگی برای اقدامات مناسبی که انجام شده است از آنها خواست بازهم اهتمام و تعامل بیشتری در راستای بسط و توسعه فعالیت‌های قرآنی داشته باشند.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز دراین نشست با بیان اینکه سند چشم انداز توسعه فعالیت های قرآنی استان سمنان چشم انداز۱۰ ساله فعالیت های قرآنی استان سمنان را ترسیم کرده است گفت: سند در شش فصل و ۶۳ صفحه توسط دفتر امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تدوین و ارائه شده است.

 

«مجتبی نورمحمدی» فصل های شش گانه این سند را شامل تعاریف، اصطلاحات متعارف در فعالیت های قرآنی، چالش ها، ضعف ها ، فرصت ها و آسیب ها،چشم انداز و اهداف کلان، راهبردهای کلان و برنامه های عملیاتی، نظام اجرایی، وظایف دستگاههای مرتبط، تشکل ها و موسسات قرآنی و الزامات اجرایی برنامه های متداول در چارچوب فعالیت های قرآنی برشمرد.

 

وی بیان کرد: در تدوین سند چشم انداز توسعه فعالیت های قرآنی استان سمنان ظرفیت های بومی استان سمنان مورد توجه قرار گرفته و اسناد بالادستی از جمله بیانات رهبر معظم رانقلاب اسلامی، قانون اساسی و منشور توسعه قرآن و ماموریت های قرآنی هر دستگاه اجرایی که شامل هفت دستگاه است نیز مورد تاکید و توجه بوده است.

 

نورمحمدی تصریح کرد: در سند ۱۰ ساله چشم انداز توسعه فعالیت های قرآنی استان سمنان مجموعه ای از برنامه ها و عملیات اجرایی به منظور پویایی و ایجاد شرایط بایسته در فعالیت های قرآنی مورد تاکید قرار گرفته است.

 

به گفته مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این سند ۲۰ اولویت برای رسیدن به اهداف چشم انداز از جمله هدف شناسی و شناخت حوزه های علوم و فنون قرآنی، وظایف، راهکارها و موانع پیش رو در فعالیت ها، استعدادها و توانمندی های استان و تنظیم روابط، حقوق و روابط متقابل دستگاههای مردم نهاد و نهادهای حاکمیتی پیش بینی و مدنظر بوده است.

 

وی سند توسعه فعالیت های قرآنی را محور فعالیت ها وبرنامه های قرآنی با هدف هم افزایی دستگاهها و نهادهای مرتبط با قرآن استان سمنان درسال ۱۴۰۱ دانست وافزود: برنامه ها قرآنی دراستان سمنان برگزار می شود.

 

در این نشست با حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود برگزار شد در خصوص اهداف و برنامه های قرآنی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مطالبی بیان شد.

 

کد خبر 1198120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha