راه ماندگاری مال، انفاق در راه خداست

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: راه ماندگاری مال این است که به خدا بسپارید و در راه خدا انفاق کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام سید سعید حسینی در مراسم افتتاح نمایندگی موسسه محکم در دانشگاه علوم‌ پزشکی کاشان گفت: راه ماندگاری مال این است که به خدا بسپارید و در راه خدا انفاق کنید اگر کسی انفاق کند خود خدا تضمین می کند که آن مال برای شخص بماند.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: خیّران آیه «فمن یعمل مثقال ذره خیراً یره» را مد نظر داشته باشند و بدانند که یک ذره کار خیر در دستگاه الهی گم نمی شود و برای برزخ می ماند و در منازل سخت قیامت تا ابدیت همراه شماست به شرط اینکه عمل صالح با ایمان و خلوص عجین شده و برای خدا باشد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به آیه ۸ سوره عادیات «و انّه لحب الخیر لشدید... و بدرستی که او بر حب مال سخت فریفته و بخیل است » گفت: انسان به خیر حب شدید دارد و در روایت های اسلامی خیر به معنی مال است.

 

وی با ذکر روایتی از امام موسی کاظم علیه السلام گفت: پسندیده است که انسان نسبت به دنیایی که آخرین خانه اش قبر است بی رغبت باشد و این قبر اولین منزل آخرت است پس شایسته است که نسبت به انتهای آن ( آخرت ) خائف باشیم و هر چه می توانیم برای خود زاد و توشه فراهم کنیم.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: اطبا با تخصص خود و متمکنین با مال خود و افرادی که مال ندارند با آبروی خودشان می توانند این زاد و توشه را جمع آوری کنند./

کد خبر 1198137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha