استان مرکزی آماده میزبانی از دولت سیزدهم

استاندار مرکزی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سرزمین آفتاب، گفت: استان کاملا برای میزبانی از هیات دولت آماده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» با اشاره به اینکه آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت مردمی در بیست و نهمین سفر استانی خود، میهمان مردم مومن و انقلابی استان مرکزی است، گفت: رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در روز جمعه 31 تیر ماه به استان مرکزی سفر می کنند.

 

استاندار استان مرکزی افزود:رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر حضور بی واسطه و بی تکلف در میان مردم در سراسر کشور، است که در سال اول تشکیل دولت تقریبا تمامی استان ها مورد بازدید قرار گرفته است و تنها سه استان باقی مانده است که تا شهریورماه(اول سال تشکیل دولت) دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری پایان می یابد.

 

وی هدف از این سفرهای استانی را دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف و بازدید میدانی از بسیاری از موضوعات بلاتکلیف و بررسی مشکلات مختلف استان ها دانست و ادامه داد: ۳۱ تیرماه استان مرکزی میزبان ریاست جمهوری، هیات وزیران، روسای سازمان ها و تعدادی از معاونین وزرا است و در واقع استان با برنامه ریزی های صورت گرفته آماده این میزبانی است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه سفر تمهیدات و مقدمات قابل توجهی دارد و برنامه ریزی ها و جلسات هماهنگی انجام شده به طوری که بالغ بر ۳۰۰ جلسه کارشناسی در حوزه های مختلف در استان برگزار شد ه است، ادامه داد: در همین راستا جلسات متعددی در نهاد ریاست جمهوری جهت نهایی شدن پیش نیازهای سفر صورت گرفت چراکه برای بهره برداری از این سفر باید مقدمات مفصلی ترتیب داده شود.

 

استاندار استان مرکزی در ادامه در خصوص برنامه های تدارک دیده شده در ۳۱ تیرماه برای سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی اشاره کرد و گفت: در ابتدای امر، استقبال از آیت الله رییسی صورت می گیرد، سپس در خمین حاضر می شوند و تا این لحظه، دیدار عمومی رییس جمهوری در این شهرستان ترتیب داده شده است و بازدیدهایی خواهند داشت.

 

مخلص الائمه ادامه داد: سپس ایشان به مرکز استان بازمی گردند و بازدیدهایی خواهند داشت، البته تعدادی از بازدیدها سرزده است و حتی از جزئیات آن مطلع نیستیم.

 

وی با اشاره به اینکه عصر روز جمعه با حضور جمعی از نخبگان استان در عرصه های مختلف جلسه خواهند داشت اظهار کرد: پس از آن در ساعت ۱۷ در ورزشگاه پنج مرداد، دیدار عمومی رییس جمهوری با مردم اراک برگزار می شود، در ادامه جلسه شورای اداری برنامه ریزی شده  و در پایان سفر، نشست مطبوعاتی جهت جمع بندی ترتیب داده شده است.

 

ارتباط مردمی مهمترین مسئله در سفر رییس جمهور به استان

استاندار مرکزی با اشاره به حضور برخی از وزرا در شهرستان های مختلف استان، اظهار کرد: مهمترین مسئله در این سفر ارتباط مردم با دولت است تا بتوانند درخواست های خود را مطرح کنند، در سطح اول نمایندگان ویژه رییس جمهوری در شهرستان ها حاضر می شوند، سامانه ارتباط مردم با دولت در قالب سامانه سامد نیز راه دیگر ارتباط مردم با دولتمردان است که در این راستا حدود هزار نفر آموزش دیده اند و مردم می توانند با تماس با شماره ۱۱۱ درخواست های خود بیان کنند، همچنین ۲۹ میز خدمت نیز فعال خواهد بود که می توانند درخواست های مردم را دریافت کنند.

 

مخلص الائمه همچنین با بیان اینکه  هیچ درخواستی بی پاسخ باقی نمی ماند، افزود: همه درخواست ها مورد رسیدگی قرار می گیرد و مسلما پس از سفر به جهت حل مسائل مردم، کار گسترده ای باید در استان صورت گیرد و امیدواریم در زمانبندی قابل قبولی درخواست های مردم را پاسخ دهیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش بحث آلودگی هوا را یکی از مطالبات مردمی دانست و اظهار کرد: موضوع آلودگی هوای اراک و شازند یک مسئله قدیمی است و یک شبه به وجود نیامده است و قطعا یک شبه قابل رفع نیست و باید کار جدی برای رفع آن صورت گیرد، از طرفی نیروگاه شازند در جای غلطی احداث شده است و آلایندگی آن به سمت مرکز استان حرکت می کند و به یک عامل اصلی آلودگی در استان تبدیل شده است و باید با یک سازوکار نسبت به رفع آلایندگی ان اقدام شود، البته در حال حاضر موضوع استفاده از سوخت مازوت در زمستان در اولویت قرار دارد که تابع تراز برق و گاز کشور است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی موافق استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند نیستیم، گفت: تصمیم گیری در خصوص استفاده یا عدم استفاده از مازوت، در اختیار استان نیست و قطعا در سفر این مسئله مطرح می شود، در حال حاضر امکان فیلتراسیون نیروگاه میسر نیست، اما می توان مازوت کم سولفور مورد استفاده قرار گیرد تا آلودگی به حداقل برسد و اگر شرکت یا فردی بتواند این مازوت را سولفورزدایی کند قطعا پذیرا خواهیم بود. مسئله بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک بسیار اهمیت دارد که بخشی از تکالیف آن روی زمین مانده است و در سفر قطعا این موارد مطرح و پیگیری می شود.

حمایت از ساخت داخل و جلوگیری از واردات کالاها رویکرد اصلی دولت

استاندار مرکزی در ادامه با بیان اینکه در خصوص صنایع در لایه شهرک های صنعتی، پیشنهاداتی در سفر مطرح می شود و امیدواریم به مصوبات خوبی برسیم، گفت: صنایع مشکل دار استان که بخشی از این مشکلات ناشی از روند خصوصی سازی، مشکلات مدیریتی و نقدینگی است، در سفر قطعا مطرح می شوند و در مسیر حمایت از ساخت داخل و جلوگیری از واردات کالاهای قابل تولید در کشور به عنوان رویکرد اصلی دولت حرکت خواهیم کرد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم در سفرهای استان، ناظر به موضوع کلنگ زنی نیست، گفت: سیاست و اولویت دولت اتمام پروژه های نیمه تمام است و قطعا بازدیدها و سفرهای استانی به منظور تعیین پروژه های اولویت دار به جهت تکمیل و بهره برداری صورت می گیرد تا با محدودیت های زمان، منابع مالی و نیروی انسانی بتوان پروژه ها را خاتمه بخشید، پروژه های دارای پیشرفت بیش از ۵۰ درصد استان شناسایی شده است و قطعا در این سفر مورد تاکید قرار می گیرند تا منابع مالی لازم به سرعت تامین شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲۰۰ مهمان در استان حضور دارند و در حال چیدمان برنامه های سفر هستند، بیان کرد: باید برنامه ها به شکلی چیده شود که حتما به نتیجه و ثمرات مثبت ختم شود و حتی اگر وزرایی در سفر حاضر نباشند حتما معاونین آنها در استان حضور می یابند.

کد خبر 1198140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha