۷۷۰ موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کاشانی ها همواره در کارهای خیر در حوزه سلامت پیش قدم بوده اند و ۷۷۰ مورد موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

دکتر کورش ساکی در حاشیه افتتاح شعبه موسسه خیریه محکم در کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: کاشان ویژگی خاصی در بحث خیرین دارد و ما پیش قدم بودن خیرین در منطقه دارالمومنین کاشان را به عینه مشاهده می کنیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به وجود واحد موقوفات در دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۷۷۰ مورد موقوفه تحت پوشش این دانشگاه است که عمده آن مربوط به موقوفات مرحوم حاج محمدصادق نقوی است.

 

دکتر ساکی تصریح کرد: مرحوم نقوی منزل شخصی خود را برای راه اندازی بیمارستان وقف نمود و بیش از ۵۵۰ رقبه اعم از چند روستا و تعداد زیادی ملک و آب و ... در نقاط مختلف شهرستان کاشان برای استفاده در درمان بیماران بی بضاعت وقف کرد.

 

وی اظهار داشت: نکات بسیار قابل توجهی در وقف نامه مرحوم نقوی به چشم می خورد که این وقف نامه را به یکی از بی بدیل ترین وقف نامه های کشور تبدیل کرده است و این وقف نامه می تواند الگوی واقفین و خیرین کشور قرار بگیرد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مرحوم نقوی در سالهای بین زمان قاجار و پهلوی این وقف بزرگ را انجام داده و تولیت موقوفات را به سه نفر از وابستگان خود تا ۷۰ سال واگذار نموده و در وقف نامه قید کرده که تولیت موقوفات بعد از ۷۰ سال به اداره بهداری وقت ( دانشگاه علوم پزشکی ) واگذار شود.

 

دکتر ساکی افزود: کاشانی ها این توفیق را یافته اند که در امر خیر برای کل کشور ورود پیدا کرده و با دیدگاه الهی که دارند همواره پیش قدم کارهای خیر در حوزه سلامت بوده اند.

کد خبر 1198143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha