۱۷۳ حرفه در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کردستان آموزش داده می‌شود/برگزار جشنواره  از ایده‌ تا اشتغال

وکیلی گفت: در حال حاضر ۱۷۳ حرفه در سطح آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کردستان آموزش داده می‌شود که در آموزشگاه‌ها ۸۰۸ دوره با حضور ۲۲۴ مربی برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فردین وکیلی مدیرکل آموزش‌ فنی و حرفه‌ای کردستان صبح پنج شنبه ۳۰ تیرماه در جمع اصحاب رسانه استان، با تبریک هفته بزرگداشت کارآفرینی که از ۳۱ تیرماه تا ششم مرداد ماه اظهار کرد: در هفته ملی مهارت برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که تشکیل جلسه شورای ملی مهارت با حضور استاندار استان، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مهارت آموختگان، بازدید از کارگاه آموزشی فنی‌حرفه‌ای، افتتاح نمایشگاه محصولات و دستاوردهای کارآموزان در مراکز آموزش، غبارروبی عطرافشانی مزار شهدا از جمله این برنامه‌هاست.

 

وی افزود: افتتاح اولین دوره آموزش گوهرتراشی در قروه و برگزاری جشنواره  از ایده‌ تا اشتغال از جمله دیگر برنامه‌های این هفته در کردستان به شمار می‌رود.

 

وکیلی تصریح کرد: ماموریت اصلی سازمان آموزش، مهارت است که به کمک ۱۶ مرکز و ۳۰۰ آموزشگاه و یک‌هزار مربی آزاد فنی حرفه‌ای ارائه خدمت می‌کند.

 

وی گروههای هدف را دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، سربازان، زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبودیافته و ساکنان روستاها، کودکان کار، افراد دارای معلولیت و ساکنان مناطق مرزی خواند و بیان کرد: امسال در مجموع برای 3564 نفر آقا و 1148 نفر خانم آموزش برگزار کردیم که در مجموع 732 هزار و 654 نفر ساعت در چهار ماه اول امسال آموزش دیدند.

 

وکیلی بیان کرد: در بخش مشارکت‌های مردمی نیز فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم که زمینه‌ساز توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان بوده است.

 

مدیرکل آموزش‌ فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: در حوزه خدمات ۴۵۹ هزار و ۷۹۹ نفر ساعت در استان آموزش داشتیم و در حوزه صنعت نیز ۱۳۳ هزار نفر، در حوزه فرهنگ و هنر نیز بیش از ۸۴ هزار و ۴۲۰ نفر، در حوزه کشاورزی نیز ۹۱ نفر آموزش دیده‌اند.

 

وی اضافه کرد: 173 حرفه در استان داریم که با 224 مربی و 808 دوره در استان فعالیت انجام شده است و بعد از برگزاری دوره‌ها سنجش و ارزیابی از آموزش دیدگان انجام می‌شود.

کد خبر 1198187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha