برپایی مراسم عزاداری محرم در شأن امام حسین (ع) باشد

محمدی گفت: استفاده از آلات موسیقی در برخی از حسینیه‌ها و توسط برخی مداحان باب شده که باید مراسم های عزاداری و دسته روی های ایام محرم با رعایت شأن امام حسین (ع) همراه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهرداد محمدی» روز گذشته(۲۹تیر)در جلسه هماهنگی برنامه‌های ماه محرم ۱۴۰۱، اظهار کرد: در جلسه هماهنگی برنامه‌های ماه محرم ۱۴۰۱، اظهار کرد: دهه اول ماه محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر است و خوشبختانه همه اهتمام زیادی به این فریضه نظام‌ساز دارند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران افزود: ما در دهه اول محرم امسال با شعار (نهضت حسینی، مطالبه‌گری آگاهانه و تبیین مجاهدانه) مشغول ارائه خدمت خواهیم بود و برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی کردیم.

 

محمدی از راه‌اندازی شورای امر به معروف در مساجد، هیئات و محلات با هدف ترویج شعائر دینی خبر داد و گفت: این بحث که فلفسه قیام امام حسین (ع) است نیاز به توجه دارد، هیات میتواند به موضوعات متنوع بپردازد و تبیین مجاهدانه جزو برنامه‌های محوری هئیات مذهبی میتواند باشد‌.

 

وی اعلام کرد: استفاده از آلات موسیقی در برخی از حسینیه ها و توسط برخی مداحان باب شده که باید با رعایت شان امام حسین (ع) همراه باشد، دسته‌جات عزاداری در این ایام بسیار رونق دارد اما برخی می‌خواهند عامدانه از این فرصت استفاده کرده و خواسته‌های خود را اجابت کنند که خواسته دشمن بوده و سازماندهی شده است که باید با آن مقابله شود.

 

محمدی با اشاره به فعالیت مبلغین امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم، عنوان کرد: خواهشم این است که دستگاه‌های مربوط برای مبلغین فرصت فراهم کنند، بخشی از وقت را به آن اختصاص بدهند تا تشکلات مطالبه‌گر در همه حوزه‌ها را داشته باشیم تا بتوانیم شاهد اصلاح امور در همه بخش‌ها باشیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پارسال حرکت در راستای شعار ( مردم مطالبه‌گر و مسئولین پاسخگو ) حرکت خوبی بود، امسال هم شعار امیدآفرینی بحث مهمی است فرصت بسیار خوبی مهیا است میزخدمت نیز میتواند فرصت خوبی برای پاسخگویی فراهم کند، در این ایام به سواحلی که آن چیزی که ما میخواهیم نیست باید به سواحل توجه داشته باشیم.

کد خبر 1198201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha