توسعه صنایع تبدیلی و فراوری در جوار مراکز تولیدی ضروری است

نوری با اشاره به سایه سنگین تورم در عرصه تولید بر ضرورت توسعه حمایت از مراکز تولیدی تاکید کرد و گفت: توسعه صنایع تبدیلی و فراوری در جوار مراکز تولیدی ضروری است.

خبرگزاری شبستان _ خرم آباد، فشارهای اقتصادی و تورم، تولید را در تمام بخش‌ها  تحت‌تاثیر قرار داده و این روزها تولید کنندگان را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

 

تورم  معضلی اقتصادی است که  می تواند زمینه ساز کاهش رشد اقتصادی و کاهش میزان  سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی و اقتصادی باشد.

 

فعالان عرصه تولید در حوزه‌های گوناگون تلاش می‌کنند بخشی از چالش‌های ناشی از رشد تورم را مدیریت کنند، که با حمایت از عرصه تولید، توان تولیدگران درعرصه مقاومت بیشتر و با رشد تولید، شاهد ارتقای وضعیت اشتغال و بهبود معیشت مردم خواهیم بود.

 

نقش شیلات در تامین قسمتی از پروتئین با ارزش جامعه و حصول منابع ارزی و درآمد ملی بر هیچ کس پوشیده نیست و صنعت شیلات می‌تواند نقش بسیار مهمی در درآمدزایی، اشتغال و تامین نیازهای پروتئینی مردم داشته باشد.

 

در كنار اثرات مستقيم اقتصادی نبايد ساير تأثيرات اجتماعی، فرهنگی و سياسی ناشی از فعاليت اين زيربخش را ناديده انگاشت. مواردي همچون ایجاد اشتغال، جلوگيری از مهاجرت به‌وسيله جذب و اشتغال افراد، حفظ حدود مرزهای ملی، ممانعت از انحرافات اجتماعی مانند قاچاق از پيامدها و اثرات شيلات است.

 

در این زمینه با یکی از فعالان عرصه تولید ماهی قزل آلای رنگین کمان آشنا خواهیم شد.

« مهدی نوری» ساکن شهرستان دورود، در زمینه فعالیت اقتصادی خود می گوید: در زمان شروع کار با یک استخر بدون تجهیز و بدون دیوار کشی داخلی به صورت نیمه کار و ناتمام شروع کردیم.

 

وی افزود:  طی سال های  مختلف با دریافت تسهیلات و تلاش شبانه روزی  موفق به خرید ادوات مورد نیاز و توسعه کار شدیم.

 

نوری با بیان اینکه در مسیر کسب موفقیت‌ها مطمئنا شکست‌ها و موانع بسیاری است، افزود: تولید و ایجاد اشتغال  به رغم سختی های زیاد کار و شکست هایی که ممکن است در مسیر تولید کنندگان قرار بگیرد، شیرینی های زیاید دارد.

 

وی ادامه داد: در مسیر تولید بارها شکست خوردم اما با پشتکار به زغم تنگناهای مالی در مسیر خود مقاومت کردم و به حمد الله می تونم امروز بگم در مسیر رسیدن به هدفم موفق بوده ام.

 

این تولید کننده لرستانی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به شیرینی موفقیت لازم است از هدف خود دست نکشید و در هزار توی تولید با کسب مهارت های لازم گام بردارید و همواره هدف والای خود را فراموش نکنید و از شکست ها درس گرفته و با تجزیه تحلیل علت شکست است که به پیروزی دست می یابیم.

 

نوری  با اشاره به مشکلات پیش رو در عرصه تولید، بیان کرد: از مهمترین مشکلات ما تولیدکنندگان این است که دریافت تسهیلات با درصد بالا است، سودهای بانک تناسبی با تولید و شرایط تولیدکنندگان ندارد و برای حفظ تولید چاره‌ای جز دریافت تسهیلات نداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات متعدد از تامین مواد اولیه گرفته تا سایر حرفش این است که می‌توانیم همه مسائل را جفت و جور ‌کنیم تا تولید تداوم داشته باشد.

 

این کار آفرین با تاکید بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و فراوری در استان لرستان و در جوار مراکز تولیدی، اذعان داشت: ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری، بستر رونق تولید و اشتغال است.

 

نوری خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید دیگر موضوع مهم که باید مورد توجه قرار گیرد بحث بازاریابی است که در این زمینه واحد توسعه بازار موضوع بازاریابی را پیگیری خواهد کرد.

 

این کار آفرین اذعان داشت: هم اکنون حدود پنج نفر به صورت مستقیم و 15نفر به صورت غیر مستقیم در این کارگاه مشغول کار هستند تولید و سود دهی این کارگاه بسیار عالی بود تا سال ۹۶ و از سال ۹۶ به بعد با گران شدن بی رویه خوراک و بچه ماهی و هزینه‌های جاری با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: با وجود این مشکلات تولید را متوقف نکردیم و با توکل به خدا به کارمون  ادامه دادیم.

 

نوری افزود: تولید سالانه ما در واقع دوره ای ولی میانگین تولید در سال حدود 15 تا 20تن در سال است که به صورت ماهی پروار وارد بازار می‌شود.

کد خبر 1198205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha