«نماز جمعه» خنثی کننده فتنه ها است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه «نماز جمعه» خنثی کننده فتنه ها است، گفت: نماز جمعه سبب تقویت فرهنگ سياسی و بالابردن مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی می شود و اگر امروز آمریکا و اسرائیل دور خودشان حصار می‌کشند این خیرات و برکت از بینش حاصل از آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «محمدرضا محمدی» امروز (30 تیر) در دیدار با اعضا و فعالین ستاد نماز جمعه شهرستان طبس به مناسبت گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور اظهار داشت: امام علی (ع) موجب عزت و افتخار شیعیان هستند.

 

امام جمعه طبس ادامه داد: فضایل و مناقب امیر مؤمنان علی (ع) بیکران است و غدیر به عنوان گل سرسبد ایشان فضایل ایشان شناخته می شود و علما و فضلا به فضایل ایشان بسیار اشاره کرده اند.

 

وی در خصوص سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور گفت: باید در راستای اعتلای نماز جمعه تلاش کنیم چرا که آثار و خیرات و برکات نماز جمعه فراوان است و در حدیثی از امام باقر (ع)آمده است که«فرشتگان مقرب خداوند هر جمعه از آسمان فرود مى آيند و كاغذهايى از نقره و قلم هايى از طلا همراه دارند. مقابل درب مسجد بر تخت هايى از نور مى نشينند. هر كس در نماز جمعه شركت كند، به ترتيب ورود مى نويسند تا آنگاه كه نماز جمعه تمام شود و امام جمعه بيرون آيد.»

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه چهار عمل سبب بخشیده شدن گناهان انسان می شود، افزود: مریض وقتی خوب می‌شود، مشرک وقتی مسلمان می‌شود و دین حق می‌پذیرد و حاجی که از اعمال حج خارج می‌شود و کسانی که در نماز جمعه حضور می یابند.

 

امام جمعه طبس تاکید داشت: خداوند متعال در روز جمعه حسنات را مضاعف می کند و در این روز درجات انسان بالا می رود و بلاها و گرفتاری ها رفع می شود و خداوند متعال در این روز حاجت های بزرگ را روا می کند.

 

وی با اشاره به اینکه کاهش دلهره و ترس از قیامت از آثار نماز جمعه است، ادامه داد: دستاوردهای اجتماعی و سیاسی و غیره نماز جمعه باید برای مردم تبیین شود و از دیگر آثار نماز جمعه می توان به تقویت آگاهی مردم، ایجاد روحیه خودباوری، تقویت روحیه جمع گرایی، ارتقا انسجام و همبستگی ملی و غیره اشاره کرد.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت: نماز جمعه خنثی کننده فتنه ها است و سبب تقویت فرهنگ سياسی و بالابردن مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی می شود و اگر امروز آمریکا و اسرائیل دور خودشان حصار می‌کشند این خیرات و برکت از بینش حاصل از نماز جمعه است.

 

 امام جمعه طبس در خصوص برنامه های گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور عنوان کرد: بیش از 30 عنوان برنامه به مناسبت این روز در شهرستان طبس اجرا خواهد شد.

 

 

کد خبر 1198233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha