اثری خواندنی از نشر سرو/ شاه در قاب

کتاب «شاه در قاب» نوشته رفیع افتخار عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نویسنده زبده ده ها اثر فاخر در زمینه کودک و نوجوان است که در ۶۳ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در سال ۱۳۹۹ توسط نشر سرو به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کتاب « شاه در قاب » مربوط به خاطره‌ای از زمان تحصیل یکی از دوستان نویسنده است که در مورد انتقام‌جویی وی از شاه در عالم کودکی می باشد و رفیع افتخار رمان «شاه در قاب» را بر اساس همین خاطره نوشته‌ است. روایت داستان واقعی- فانتزی و خاطره هسته اصلی داستان را تشکیل می‌دهد اما داستان از فضای تخیل نیز بهره‌مند است و بدیهی است که اثر سیر در حوزه داستان انقلاب دارد. ضمن اینکه این اثر از زبان طنز هم سود می‌برد و در نگارش آن سعی شده است برای بچه‌ها سنگین نباشد به گونه‌ای که جا به‌ جای کتاب لبخند به لب آورد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: « وقتی علی داشت از مدرسه به خانه برمی گشت احساس کرد یکی تعقیبش می کند. ایستاد و به پشت سرش نگاه کرد. عکس شاه را دید و خشکش زد. نزدیک بود از ترس بیهوش شود. چند قدم برداشت.او که ایستاد شاه هم ایستاد. شاه برای علی شکلک کشید و آرواره هایش را باز کرد. علی شروع کرد به دویدن. شاه دست بردار نبود و همچنان او را تعقیب می کرد....‌‌‍‌‌»     

گفتنی است موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در سال های اخیر همواره سعی کرده تا در باب تبیین فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و مقاومت قدم های موثری بردارد. مجموعه انتشارات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با حمایت و پشتیبانی از هنرمندان متعهد و خوش ذوق انقلابی و جوان، کتاب های فاخری را در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس به بازار نشر عرضه کرده است. یکی از این آثار « شاه در قاب » نوشته رفیع افتخار است.

کد خبر 1198299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha