سرپرست حجاج ایرانی از مكه به مدينه رفت

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی پيش از ظهر امروز برای حضور در كنار زائران ایرانی در مدينه منوره و نظارت بر روند فعاليت كاروان ها و ستاد مدينه از مكه راهي مدينه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سرپرست حجاج ایرانی از آغاز حج تمتع و پیش از ايام تشريق وارد مكه مكرمه شده بود و در اين مدت ضمن سرکشی به هتل های زائران ایرانی  و ديدار با دست اندركاران امور اجرايي و فرهنگي بر روند عملیات حج و دیگر امور كاروان ها و زائران ايراني  نظارت داشت.

وی روز پنج شنبه پس از وداع  با بيت الله الحرام عازم شهر پيامبر رحمت شد تا در اقامت در مدينه النبي، ضمن نظارت بر امور فرهنگي و اجرايي زائران، مرقد پیامبراكرم (ص) و ائمه معصوم بقیع (ع) را زيارت كند و در مراسم دعاي كميل زائران ايراني كه امشب در جوار حرم نبوي برگزارمي شود،  شركت كند.
دكتر اكبر رضايي رئیس ستاد مكه و جمعی از علما و مسئولان بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت  و کارگزاران حج، امیرالحاج ایران را بدرقه کردند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب هنگام خروج از مکه، در گفتگويي كوتاه روند عمليات حج را تاكنون روان و مطابق با برنامه ريزي صورت گرفته  توصيف كرد و گفت : شمار زائران ايراني در مكه مكرمه امشب به كمتر از 40 درصد ظرفيت حج امسال مي رسد و ظرف يك هفته آينده تمامي حجاج ايراني از مكه خارج خواهند شد.
وي با اشاره به حضور هزاران زائر ايراني در مدينه منوره كه بعد از اقامت پنج روزه در اين شهر و زيارت حرم نبوي و ائمه مظلوم بقيع راهي ايران مي شوند ابراز اميدواري كرد كه تمامي حجاج ايراني با خاطره اي خوش و بياد ماندني از اين سفر معنوي كه امسال در شرايط خاصي برگزار شد، به كشور بازگردند.
سرپرست حجاج ایرانی گفت: مهمترین بخش مناسک حج تمتع در ایام تشریق با تلاش مجموعه حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري به خوبي برگزار شد و با انجام باقيمانده اعمال حج تمتع در مكه زنگ خروج زائران از سرزمين وحي به مقصد ميهن اسلامي به گوش ميرسد وزائران اين روزها وشب هاي باقيمانده از سفر معنوي حج را در جوار بيت الله الحرام و حرم نبوي به زيارت و دعا مي گذرانند.

کد خبر 1198309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha