پیش بینی تردد ۷۰ درصد تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران/ عملکرد دستگاه ها در اربعین حسینی به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار می گیرد

بهرام نیا با بیان اینکه عملکرد دستگاه ها در اربعین حسینی به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: پیش بینی شده است که تردد از مرز مهران در ایام اربعین حسینی در حدود ۷۰ درصد به وقوع خواهد پیوست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۳۰ تیر) در نشست ستاد اربعین استان، اظهار کرد: در روزهای گذشته، نشستی در ستاد اربعین مرکزی برگزار شد به حمدالله  هر چه رو به جلو می رویم، خلاء ها به واسطه مسئولیت هایی که به وزارتخانه ها و نهادها سپرده شده است، رفع می شود و امسال یک اربعین خوبی با حضور عارفانه همه مردم عزیز ایران اسلامی که مشتقانه به صحن و سرای ابا عبدالله الحسین(ع) می شتابند، رقم خواهد خورد.

 

« حسن بهرام نیا» تصریح کرد: وظیفه داریم که حداقل امکانات را برای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی را فراهم کنیم تا در این مسیر، کمترین عسر و حرجی بر آنها وارد شود، لازمه آن تشکیل جلسات ستاد اربعین در استان و در مرکز است که کارهای کلان در مرکز و کارهای خرد در استان ها از جمله استان ایلام به عنوان کانون تردد زوار انجام شود و هم افزایی این  فعالیت ها، یک سفر خوب به یادمادنی را برای زوار اربعین در دولت سیزدهم را رقم خواهد زد.

 

وی تصریح کرد: جلسات ستاد اربعین حسینی استان هر هفته تشکیل می شود و از هفته آینده با حضور میدانی از ابتدای ورودی استان تا مرز مهران حضور پیدا کرده و به صورت نقطه به نقطه بر اساس پلانی که تهیه شده است و بر اساس آن پلان جانمایی استقرار آنها صورت گرفته از این مکان ها بازدید می شود که تمرین و ممارستی برای آمادگی هر چه بیشتر در ایام اربعین حسینی خواهد یود.

 

استاندار ایلام بیان کرد: اعضای ستا  اربعین حسینی استان آمادگی لازم را داشته باشند که در این پایش که به صورت میدانی برگزار می شود به وظایف خود آگاه و عملکرد دستگاه ها، به صورت سخت افزاری و نرم افزاری مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد که کبمودها و خلاء هایی که احتمالا وجود دارد در مسیر تسهیل در تردد زوار رفع شود.

 

بهرام نیا گفت: بر حسب نظر سنجی که توسط سازمان حج و زیارت انجام گرفته بوده است ۶۲ درصد از مخاطبان نظرسنجی، تا کنون اعلام کرده اند از مرز مهران و  ۲۱ درصد از مرز شلمچه و کمتر از یک درصد از مرز خسروی تردد می کنند و بر این اساس آنچه بپیش بینی شده است که تردد از مرز مهران در ایام اربعین حسینی در حدود ۷۰ درصد به وقوع خواهد پیوست و کف آن ۶۵ درصد خواهد بود.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از ظرفیت های مهم و‌ خوب استان ایلام، رسانه ها هستند، اظهار کرد: اربعین حسینی فی النفسه، کار فرهنگی است و در بحث برگزاری کنگره اربعین حسینی، باید افرادی باشند که پیام رسان اربعین باشند.

 

وی با تاکید بر شکار، ثبت و ضبط لحظات خوب و احساسی در جریان تردد زوار اربعین حسینی، ابراز کرد: جلوه های اربعین حسینی به صورت عکس، نوشتاری و یا گفتاری و در فضای مجازی منعکس می شود که بسیار تأثیرگذار خواهد بود، لذا ظرفیت خوبی در حوزه رسانه در استان وجود دارد و از این ظرفیت باید استفاده شود.

 

بهرام نیا با اشاره به اینکه در برابر همه تهاجم های فرهنگی دشمنان، اصل موضوع همین کار رسانه ای است ابراز کرد: برخی از موضوعات وجود دارد که از شاید از دید مدیران و یا مسئولان مورد غفلت واقع می شود و رسانه ها آنها را منعکس می کنند و همین ها موضوعات تحول ایجاد می کند.

 

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در راستای حضور رسانه و انعکاس باشکوه مراسم اربعین حسینی در استان حتما باید کمک‌های مادی و معنوی برای استفاده از ظرفیت رسانه ها در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: ما زیرساخت ها را برای تردد زوار با همه وجود و توان آماده می کنیم و همه مسئولان با پای دل پای کار هستند، اما کار فرهنگی پیوست اصلی در اربعین حسینی است.

 

وی گفت: کار اربعین فی النفسه فرهنگی است و یکی از مهم ترین و‌ محوری ترین فعالیت ها در ایام اربعین فرهنگی است.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه این آمادگی در استان برای اربعین حسینی وجود دارد و باید این آمادگی بیشتر شود و لازم است که اعضای ستاد اربعین حسینی استان در جلسات ستاد اربعین به صورت مصور گزارش های خود را ارائه دهند.

 

 

 

 

کد خبر 1198311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha