روحانیون قیام عاشورا را برای مردم تبیین کنند

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: قيام عاشورا بايد توسط روحانيون برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان امروزی تبيين شود تا آنان گرفتار توطئه‌های دشمنان نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری‌ارومی» عصر امروز (پنجشنبه، ۳۰ تیر) در همایش راهبران نهضت تبلیغ که به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منكر و تلاش برای اصلاح جامعه از مفاسد از درس‌های مهم قيام سيد و سالار شهيدان امام حسين(ع) است.

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: قيام عاشورا بايد توسط روحانيون برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان امروزی تبيين شود تا آنان گرفتار توطئه‌های دشمنان نشوند.

 

وی با بيان‌اينكه پيام‌های ارزشمند عاشورا، ضامن بقای انقلاب اسلامی است، تصریح‌ کرد: پيام‌های اين قيام خونين به مانند تيری عليه ترفندها و تهاجمات فرهنگی دشمنان است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌‎ارومی با تاکید بر اینکه روحانیون و مبلغین از محتواهای بروز و قوی در منبرهای ایام ماه محرم استفاده کنند خطاب به روحانیون گفت: منبرهای کوتاه و مفید داشته و از محتواهایی استفاده کنید که مردم فهم باشد و از واژه‌ها و مطالب سنگین پرهیز کنید.

 

امام جمعه بندر آستارا بر ساماندهی روحانیون برای اعزام به مساجد و ادارات جهت تبلیغ دین در ماه محرم و سایر برنامه‌ها و مراسمات توسط اداره تبلیغات اسلامی تاکید کرد.

 

*جهاد تبیین واجب فوی است

حجت‌الاسلام«حسینعلی رضازاده» نیز در این همایش با بیان‌اینکه مقام معظم رهبری بر بحث جهاد تبیین تاکید کرده‌اند، افزود: جهاد تبیین یک واجب فوری است و روحانیون در این راستا گام بردارند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه تعدادی از مساجد این شهرستان از وجود روحانی محروم است، گفت: برای اعزام روحانی به این مساجد در حال برنامه‌ریزی هستیم.

کد خبر 1198316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha