راه اندازی آموزشکده های تخصصی در حوزه طراحی انواع لباس

امامی با تاکید بر راه اندازی آموزشکده های تخصصی در حوزه طراحی انواع لباس، گفت: طراحان پارچه و لباس با ایده پردازی نو و خلاق گرایش نوجوان را تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سیدمجید امامی» امروز (۳۰ تیر) در جریان برپایی میز خدمت که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان مرکزی تشکیل شده در نشست صمیمی با طراحان مد و لباس استان مرکزی بر راه اندازی آموزشکده های تخصصی در حوزه طراحی انواع لباس تاکید کرد و گفت: باید ایده های نو و جدید در این راستا مطابق با سلایق اقشار مختلف بکار گرفته شود و می توان غیر از لباس اجتماع، لباس نوجوان و لباس مدرسه انواع دیگر لباسها را به این صنعت اضافه کرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به شکل و کیفیت لباس فرم مدارس بیان کرد: بی کیفیتی لباس فرم مدارس گلایه ای بجاست و متاسفانه تولیدکنندگان لباس فرم مدارس به دلیل سود بیشتر خود از کیفیت پارچه ها می کاهند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ذوق هنری و سلیقه باید در این زمینه به کار گرفته شود، ادامه داد: می توان در تهیه لباس مدرسه از المانهای محلی هر شهر بهره برد.

 

وی با بیان اینکه استان هایی که مرکز تولید پارچه و لباس هستند می توانند با یکدیگر جشنواره های لباس برگزار کنند، خاطر نشان کرد: با برگزاری اینگونه جشنواره ها علاوه بر حضور و تعامل طراحان سایر استانها با هم در یک بازه زمانی می توانند بالغ بر۲۰۰ الی ۳۰۰ طرح لباس در کشور ایجاد کرد.

 

دکتر امامی کارکترسازی را مهمتر از تولید دانست و گفت: اکنون که طراحان مشغول طراح ریزی لباس در سنین مختلف هستند ولی در ذهن نوجوان لباس کارکترها و شخصیت های کارتونی مانند بن‌تن، مردعنکبوتی، باب اسفنجی، السانا یخی و ...... نقش بسته است که در این راستا طراحان پارچه و لباس باید با ایده پردازی نو و خلاق بتوانند گرایش نوجوان را تغییر دهند.

 

در ادامه این نشست هر یک از طراحان مشکلات و پیشنهادت خود در خصوص دریافت کدشیما، هنرکارت، بیمه، راه اندازی نمایشگاه، عدم وجود حامی از طرح های نوآور و‌... بیان کردند.

کد خبر 1198344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha