ارائه بیش از ۲۰۰ هزارخدمت به زائران بیت الله الحرام

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد از شروع عملیات حج امسال تاکنون ۲۰۳۸۶۷ مورد خدمات مختلف به زائران ایرانی در مراکز درمانی مدینه منوره و مکه مکرمه ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در این اطلاعیه که عصر امروز صادر شد، تعداد ویزیت ها در مطب های مجموعه های هتلی و مراکز درمانی مکه و مدینه 68029 مورد ذکر شده و آمده است: تعداد ویزیت های تخصصی نیز 13720 مورد بوده است.
این اطلاعیه با اشاره به اینکه از ابتدای عملیات حج تاکنون 445  نفر در بیمارستان  بستری شده اند، مي افزايد: تعداد خدمات پاراکلینیکی، پرستاری، مددکاری و امداد و انتقال نیز به ترتیب 8591، 32976 و 2602 مورد بوده است. 
همچنین 203 مورد سونوگرافی و 7 مورد اکو در بیمارستان مکه در حج امسال انجام شده و  واحد داندانپزشکی نیز به زائران خدمات ارائه داده است.
اين گزارش حاككيست درحال حاضر 5 بیمار در بیمارستان سعودي و 4 زائر هم در بیمارستان مكه بستری و تحت درمان هستند.
در گزارش مركز پزشكي حج و زيارت در مدينه هم به ارائه 870 مورد خدمات درماني طي امروزبه زائران شهر پيامبراشاره شده كه از اين تعداد 466 مورد ويزيت عمومي و تخصصي بوده است.
مرکز پزشکی حج وزیارت امسال با 280 نفراز آغاز عملیات حج در مدینه، عرفات، منا و مکه خدمات به ضیوف الرحمان ارائه كرده است و بگفته دكتر سيد علي مرعشي رئیس این مرکز آمار فوتي هاي امسال نسبت به حج هاي قبل كاهش يافته و آمار جانباختگان 3 نفر شامل يك مرد و دو زن می باشد.
گفتني است با انجام  آخرین هماهنگی ها برای انتقال زائران ایرانی بستری در بیمارستان هاي سعودي توسط تیم درمان به ايران امروز دو بيمار بستري در بيمارستان هاي نور و ملك عبدالله مكه  كه بيهوش بودند با تيم پزشكي و تجهيزات و آمبولانس مجهز به فرودگاه جده اعزام شدند و با پرواز هواپيمايي ايران اير به كشور انتقال يافتند.

کد خبر 1198361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha