استان مرکزی از ظرفیت های عظیمی همچون نیروی انسانی کارآمد برخوردار است

آیت الله رئیسی نیروی کار مستعد و توانمند را از ظرفیت‌های استان مرکزی دانست و گفت: این نیروی کارآمد در صورت برخورداری از امکانات که باید از سوی دولت تامین شود، می‌تواند در توسعه اقتصاد ملی نقش آفرین باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه (31 تیر ماه) در جریان بیست و نهمین سفر استانی خود به استان مرکزی و در بدو ورود در فرودگاه اراک در جمع خبرنگاران، گفت: عرض سلام و ادب احترام به مردم عزیز استان مرکزی بویژه شهدای معزز و محترم شهیدان ایثارگران و عرض احترام می کنم به شهیدان بزرگوار و سرافرازان این دیار.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری است، افزود: از جمله اینکه استان مرکزی قطب صنعتی کشور است اون هم صنعت تخصصی نقش مهمی در پشتیبانی از دفاع مقدس داشته و غیر از تقدیم بیش از ۶ هزار شهید به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقشی که در پشتیبانی‌های فنی، صنعتی و تخصصی از دفاع مقدس داشته نقش بی بدیل است.

 

ایشان اضافه کرد: استان مرکزی دارای صنایع سنگینی است که هر کدامش نماد اعتماد به نفس و غرور ملی است در کشور و باید به این صنایع و مراکز توجه ویژه بشود.

 

رئیس جمهور ادامه داد: از همه مهمتر اینکه استان مرکزی مهد پرورش انسان‌های فرهیخته و بزرگانی است که در راس آنها می توان از امام راحل نام برد و بزرگانی همچون مرحوم آیت‌الله اراکی و همه بزرگانی که در این استان جزء مفاخر بودند و سرداران رشید اسلام.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه قبل از سفر به استان بررسی‌هایی برای رفع مشکلات استان مرکزی انجام شده و گروه های اعزام شده اند، بیان کرد: نقطه نظرات و سخنان کارشناسان، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مدیران پر تلاش استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شنیده شد.

 

وی خاطر نشان کرد: ما اولویت‌های تعیین کردیم برای رفع نیازها و مشکلات استان، و استان مرکزی علارغم همه مشکلاتی که دارد ظرفیت های بسیاری دارد که یکی از ظرفیت های مهمی که این استان دارد نیروی انسانی کارآمد، فرهیخته و مستعدی است که ما در استان مرکزی داریم و این نیروی کارآمد می تواند خیلی از کارها را پیش ببرد در صورتی که امکاناتش از طریق دولت تامین شود.

 

آیت‌الله رئیسی نیروی ادامه داد: در این سفر و در جلساتی که با مدیران و مسئولان خواهیم داشت، تصمیماتی را خواهیم گرفت که برخی در استان اعلام خواهد شد و برخی در مرکز پیگیری و به اطلاع مردم عزیز استان مرکزی می‌رسد.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از گفتگو با خبرنگاران از فرودگاه اراک راهی شهرستان خمین زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شد.

کد خبر 1198375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha