جشن وصال در آستارا برگزار شد

با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان؛ جشن وصال در طرح سالم‌سازی ساحل سفیر امید بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «وحید خاصی‌پور» شب گذشته(پنج‌شنبه، ۳۰ تیر) در جشن وصال که با حضور گسترده شهروندان و گردشگران در طرح سالم‌سازی سفیر امید برگزار شد، اظهارکرد: هدف از برگزاری اینگونه جشنواره‌ها، اشاعه و ترویج ازدواج آسان در جامعه است.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان بندر آستارا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بحث ازدواج و تشویق جوانان به ازدواج‌ آگاهانه، آسان و پایدار، افزود: فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی و آسان باید در جامعه ترویج شود چرا که با اشاعه این فرهنگ بسیاری از مشکلات خانواده از جمله افزایش آمار طلاق کم می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از موانع و ترس‌هایی که برای جوانان در مسیر ازدواج ایجاد می‌شود هزینه‌های گزاف، تشریفات و بدعت‌های غلط است، تصریح‌ کرد: امروزه جوانان به خاطر اینکه دیگران راضی باشند زیر بار بدهی‌های سنگینی می‌روند که مثلاً یک جشن باشکوه برگزار کنند در صورتی که هزینه این جشن می‌تواند صرف زندگی زوجین شود و قطعاً در خوشبختی آن‌ها تاثیر بسیار بالایی دارد، ما باید در این حوزه فرهنگ‌سازی کنیم.

 

خاصی‌پور با بیان‌اینکه هر فرهنگی برای نهادینه شدن نیاز به زمان دارد، گفت: سنت‌های غلط در رابطه با ازدواج، متاسفانه با گذشت زمان، به ارزش تبدیل شده‌اند و ما باید این سنت‌های غلط را اصلاح کنیم که در این راه دستگاه‌ها متولی باید با هم همکاری لازم را داشته باشند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان بندر آستارا در پایان از خانواده‌ها خواست جوانان را به امر ازدواج آسان ترغیب و تشویق کنند.

 

گفتنی است، جشن وصال به همت ستاد ساماندهی امور جوانان و با همکاری ستاد فرهنگی ساماندهی سواحل برگزار شد که با اجرای اجرای برنامه‌های شاد و مفرح همچون موسیقی شاد، نمایش طنز و اجرای مسابقه برای کودکان و زوجین همراه بود.

در پایان این جشن از نوعروسان، فعالین، حامیان، خیرین و خادمین عرصه ازدواج تجلیل شد.

کد خبر 1198383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha