تجلیل از ۵۴ اثر در جشنواره شعر و قصه استان زنجان

در  یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان از آفرینشگران ۵۴ اثر برگزیده در هفت بخش این جشنواره تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابزار بیان حق و حقیقت، قالب شعر و داستان است‌.

 


امراله حسنی با اشاره به سابقه برگزاری جشنواره شعر و قصه استان اشاره کرد و افزود: از سال ۷۹ این جشنواره به همت انجمن فرهنگی اشراق درحال برگزاری است و امسال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در برگزاری این رویداد مشارکت و همکاری داشت.

 


این مسئول با اشاره به لزوم استقرار امید در جامعه برای رشد و تعالی، خاطرنشان کرد: درصورت ازبین رفتن امید در جامعه ای، مرگ آن جامعه حتمی است و داستان نویسان و شاعران نقش بسیار مهمی را در استقرار امید و انگیزه در یک ملت دارند.

 


وی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون ملت ما حوادث بسیاری را از سرگذرانده و به لطف قلم نویسندگان و شاعران این وقایع در تاریخ ایران ماندگار شده است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به جایگاه هنر و ادبیات در استان، گفت: طی چندروز گذشته رویداد های بسیار خوبی در استان در راستای شناساندن مفاخر هنر و ادب برگزار شد و امیدواریم در آینده نیز شاهد برگزاری هر چه بهتر چنین برنامه هایی باشیم.

 

دبیراجرایی یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان نیز در این مراسم به قدمت این جشنواره اشاره کرد و گفت: این رویداد ادبی سابقه ۲۲ ساله و مستمر دارد که نشان از مسیر درست آن است.

 


جواد چراغی از ارسال هزار و ۲۴۰ اثر به یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان خبر داد و افزود: در مجموع ۴۲۸ نفر از نویسندگان و شاعران استان در این جشنواره شرکت کردند.

کد خبر 1198414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha