لزوم تلاش همگانی برای عفت عمومی جامعه/سقوط آندلس درس عبرتی برای مسلمین است

حجت الاسلام عرب پور با تاکید بر اهمیت نقش عفت در سعادت جامعه؛ بر لزوم تلاش همه افراد در راستای این امر مهم تاکید کرد و گفت: جریان آندلس درس عبرتی برای مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مهدی عرب پور، در خطبه های نمازجمعه(۳۱ تیر) با استفاده از آیه ۵۸ و ۵۹ سوره مبارکه مریم؛ تمایلات نفسانی اعم از دنیاپرستی، قدرت، شهرت و هر آنچه نفس تقاضا کند را شهوت عام عنوان کرد.

 

 


خطیب موقت جمعه کرمان پرهیز و خویشتن داری از شهوت به ویژه شهوت جنسی را عفت دانست و گفت: اگر جامعه اسیر شهوات اعم از عام و خاص شد گرفتار مشکلاتی می شود و این سنت الهی است.

 

 

 

وی اظهار کرد: در اسلام و قرآن انسان ها توصیه و سفارش به عفیف بودن و مراقبت در برابر شهوات توصیه شدند از جمله در سوره مؤمنون در اوصاف  افراد مومن، در سوره فرقان در توصیف عبادالرحمن  و در سوره احزاب به این مهم سفارش شده است.

 

 


حجت الاسلام عرب پور گفت: در سایه عفت و پاكدامنی جامعه سعادتمند می شود که عفت نقطه مقابل شهوت است و شیطان تلاش می کند تا با کم رنگ شدن یاد خدا در جامعه آن جامعه به سمت شهوات برود.

 

 

 

وی نماز را یاد و ذکر خدا عنوان و بیان کرد: وقتی نماز ضایع شد زمینه فساد فراهم و سپس جامعه گرفتار فساد و بعد منحط خواهد شد لذا دشمن همیشه از جمله در جریان آندلس از همین راه وارد شده است.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان جریان تلخ آندلس را درس عبرتی برای مسلمانان دانست و افزود: امروز دشمنان جوامع اسلامی و دشمنان مسلمین همین راه را طی می کنند و جوان مسلمان را مدل خود قرار می دهند تا جامعه اسلامی را فاسد کنند.

 

 


وی تاکید کرد: اگر بخواهیم جلوی مفاسد را گرفته و جامعه را از آسیب های اخلاقی نجات دهیم راه های فراوانی وجود دارد که راه اصلی هشدار دادن و هوشیار کردن و توجه دادن است.

 

 

 

حجت الاسلام عرب پور بر ترویج نماز در جامعه تاکید کرد و گفت: باید برای عفت عمومی جامعه تلاش و جوانان را تشویق به ازدواج و این امر را برای او تسهیل کرد تا جوان ما از وارد شدن به عرصه زندگی مشترک نترسد.

 

 

 

وی در پایان خطبه اول تاکید کرد: همه به ویژه خود جوانان مراقب فضای افسارگسیخته مجازی باشند که دشمن به تمام معنا آن را در ترویج فساد قرار داده است.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان در خطبه دوم ضمن قدردانی از برگزاری باشکوه مراسم مربوط به عیدغدیر خم در خصوص هفته عفاف و حجاب هم اظهار کرد: نیروی انتظامی  با برنامه های ارشادی با مظاهر فساد اعم از بدحجابی ها، سگ گردانی ها و...برخورد می کند که از آن قدردانی و اعلام حمایت می کنیم.

 

 


وی یکی از بخش های تقوا را خدمت به همنوع در موقعیت های خاص از جمله کمک به گرفتاران در وضعیت کنونی بازار دانست و گفت: افزایش ۱۵۰ درصدی اجاره بهای خانه در این شرايط بی تقوایی است.

 

 


حجت الاسلام عرب پور با تاکید بر اینکه اگر به یکدیگر ترحم کنیم خدا به ما رحم می کند؛ آیه ۹۶ سوره مبارکه اعراف را یادآوری کرد و افزود: رعایت گرفتاران را بکنیم.

 

 


وی سپس به فرا رسیدن روز مباهله اشاره و تصریح کرد: در جریان مباهله؛ دشمن زمین‌گیر و تسلیم شد و امیرالمومنین به عنوان جان پیامبر معرفی شد که باید اینها را برای جوانان بیان کرد.

 

 


خطیب موقت جمعه کرمان به سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد اشاره و بیان کرد: جوانان بدانند منافقین آن روز که اطلاعات نظامی برای صدام جمع می کردند و با سلاح های سنگین وارد شدند و خواستند تا تهران پیش بیایند اما شکست خوردند، امروز به عنوان مدافعین ایران پیام می دهند که باید مراقب آنان بود.

 

 

وی تاکید کرد: جای افراد عوض نشوند که منافقین و دین فروشان به عنوان دلسوز بخواهند ایمان جوانان را بدزدند.

 

 

حجت الاسلام عرب پور همچنین با اشاره به سالگرد اقامه اولین نمازجمعه تهران در پنجم مرداد؛ نماز جمعه را از برکات انقلاب دانست که در جای جای جای ایران اسلامی این عبادت ارزشمند اجتماعی انجام و منافعی برای این عبادت وجود دارد.

کد خبر 1198449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha