نماز جمعه از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام رضوی اردکانی گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی نماز جمعه است و نماز جمعه یک واجب قرآنی به شمار می رود که در سوره مبارکه «جمعه» نیز در قرآن کریم بر آن تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید ابوفاضل رضوی اردکانی»، امروز (جمعه 31 تیر) در خطبه های نماز جمعه شیراز با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه شیراز گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی نماز جمعه است و نماز جمعه یک واجب قرآنی به شمار می رود که در سوره مبارکه «جمعه» نیز در قرآن کریم بر آن تاکید شده است.

امام جمعه موقت شیراز افزود: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است که قبل از اینکه یک مراسم عبادی باشد یک مراسم سیاسی است و قبل از پیروزی انقلاب، ائمه جمعه مطالبی که خواست شاه بود را عنوان می کردند اما پس از انقلاب اسلامی، نماز جمعه به نماز روشنگر به طرح مشکلات مسلمین پرداخته است.

وی اضافه کرد: مسلمانان باید با فشرده تر کردن صفوف نماز جمعه همواره به باشکوه تر شدن این نماز عبادی و سیاسی بپردازند و شرکت در نماز جمعه را در اولویت امور خود قرار دهند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی تصریح کرد: برای پاک شدن، مکان حضور در نماز جمعه است و علاوه بر نماز جمعه، برپایی مراسم اربعین حسینی (ع)، اعتکاف، زیارت ائمه اطهار (ع) و ... نیز از برکات انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سرود «سلام فرمانده» اشاره کرد و گفت: مشارکت کودکان ما در اجرای این سرود و اشک ریختن آنها نشانه توجه امام زمان (عج) به این سرود است.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: حجاب از واجبات دین اسلام بوده و در ایجاد امنیت برای خانواده و جامعه نقش بسزایی دارد و موجب سلامت نفس می شود.

وی تاکید کرد: باید توجه کنیم در بحث امر به معروف و نهی از منکر نیز زیاده روی نکنیم و نیروی انتظامی در موضوع بی حجابی باید با رعایت تمامی مسائل وارد عمل شود.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: در عفاف و حجاب، وظیفه شرعی و قانونی وجود دارد اما اعمال برخی برخوردهای سلیقه ای و تند، درست نیست.

حجت الاسلام رضوی اردکانی ضمن گرامیداشت عید سعید غدیر نیز بیان کرد: امسال در سراسر کشور و شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) شاهد اجتماع باشکوه در گردهمایی غدیر بودیم که از هر سال باشکوه تر بود.

کد خبر 1198470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha