نماز جمعه، تریبون تبیین مباحث اخلاقی، دینی و مبارزه با انحرافات فکری، عقیدتی و گروهی است

امام‌جمعه بجنورد نماز جمعه را محوریت وحدت امت اسلام خواند و گفت: نماز جمعه تریبون تبیین مباحث اخلاقی، دینی و مبارزه با انحرافات فکری، عقیدتی و گروهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا نوری امروز (۳۱ تیر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام‌خمینی شهرستان بجنورد برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به بیان فضایل اهل‌بیت و به‌ویژه مولای متقیان امام علی( ع) پرداخت و افزود: همه این ها مایه مباهات همه موحدان عالم به‌ویژه شیعیان است.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به پنجم مرداد روز برگزاری اولین نماز جمعه به فرمان امام راحل در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در حال حاضر در کل کشور ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه برگزار می‌شود که تا به امروز برکات زیادی داشته‌است.

 

وی نمازجمعه را ممبری برای ترویج معنویت، اخلاق و توجه دادن به انحرافات عقیدتی که گاهی ایجاد می‌شود عنوان کرد و افزود: نماز جمعه تریبون تبیین مباحث اخلاقی دینی و مبارزه با انحرافات فکری، عقیدتی و گروهی است.

 

وی نماز جمعه را محور وحدت امت اسلام خواند و افزود: خطیب نماز جمعه همیشه مردم را دعوت به وحدت می‌کند.

 


نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، خطیب نماز جمعه را محور وحدت و همدلی خواند و بیان کرد: گاهی خطیب جمعه از سر دلسوزی مطالبی را در نمازجمعه بیان می‌کند که نباید نقد و اشکال نمازجمعه را سیاسی و جناحی کنند و در واقع خطیب نماز جمعه دنبال این است که اشکالات جامعه را برطرف کند.

 


حجت‌الاسلام و المسلمین نوری با اشاره به اینکه نماز جمعه اعتماد عمومی را به نظام و حاکمیت افزایش می‌دهد، افزود: ائمه جمعه مترجم گفتمان ولایت و رهبری است و ولایت و رهبری آنچه را که در طول هفته بیان می‌کند را در نمازجمعه تبیین می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که همه مسئولان در نماز جمعه شرکت و از نزدیک به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه امروز بلای کشورهای اسلامی یک بخش عمده آن تفرقه است، عنوان کرد: نظام استکباری از هر بهانه‌ای استفاده می‌کند تا از تفرقه میان مسلمانان برای رسیدن به منافع خود بهره ببرد.

 

وی جنگ ایران و عراق، جنگ یمن، سوریه، افغانستان و پاکستان را نمونه‌هایی از این تفرقه‌افکنی نظام استکبار برای رسیدن به اهداف شوم خود عنوان کرد.

 

امام جمعه بجنورد در ادامه به بحث خانواده اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامی و دینی ما بحث خانواده از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و پدر و مادر و فرزندان هر کدام دارای جایگاه و حقوقی ویژه در نهاد خانواده هستند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین نوری اظهارکرد: اگر افراد بکوشند و خانواده سالم داشته باشند، جامعه‌ای سالم و نظامی سالم خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به بحث فرزندآوری از سوی جوانان، عنوان کرد: جوانان باید به این مسئله مهم توجه کنند، چراکه فرزند نشاط را در خانواده بیشتر می‌کند و خانواده‌ای که در آن فرزند داشته باشد دیگر به‌دنبال نگهداری حیوانات خانگی نیست.

 

امام‌جمعه بجنورد همچنین در ادامه با بیان اینکه امروز در گوشه‌وکنار گاهی شنیده می‌شود که بحث حجاب اجباری را اختیاری مطرح می‌کنند، افزود: حجاب یک حکم دینی، اسلامی و الهی و یک واجب شرعی است و لازم است که همه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنند.

 

وی تصریح کرد: امربه‌معروف در این باب بر همه مردم، مسئولان و دولت واجب است و مردم باید به‌صورت لسانی و دولت اگر احساس کرد و نیاز دید باید با بی‌حجاب‌ها برخورد کند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین نوری اضافه کرد: اگر کسی در خانه خود روزه‌خواری کند به کسی ربطی ندارد ولی اگر در ملاء عام، مرتکب این خطا شد باید با او برخورد شود، مسئله حجاب نیز به‌همین‌نحو است.

 

 

 

کد خبر 1198480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha