رسانه‌ها امنیت روانی مردم را برهم نزنند

حجت‌الاسلام حبیبی گفت: حق مردم است که هم خبرهای خوب و هم خبرهای بد را بدانند، اما رسانه‌ها و تریبون‌داران مختلف نباید به این بهانه، امنیت روحی و روانی مردم را بهم بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خمام، حجت‌الاسلام «هادی حبیبی» در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و افزود: برکات نمازجمعه فراوان است.

 

امام جمعه خمام با بیان‌اینکه نماز جمعه برکات غیرقابل انکاری دارد و تریبون آن تریبون نظام جمهوری اسلامی است، افزود: رهنمودهای ولایت در نماز جمعه تبیین می‌شود.

 

وی تصریح کرد: حضور مسئولین در نماز جمعه ضروری و لازم است.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه عید غدیر امسال نشان داد هرجا مردم حضوردارند کیفیت و کمیت بالاست، گفت: باید کاررا به مردم سپرد و سرود سلام فرمانده، تجمعات چند نفره تا ده‌ها هزار نفره درایران و جهان، ثمره سپردن کاربه مردم است.

 

خطیب نماز جمعه خمام با تاکید بر اینکه باید بین مراسمات سوگواری وجشن‌ها موازنه منطقی برقرار شود، اظهارکرد: درکنار مراسمات پربرکت وانسان‌ساز محرم، صفر و فاطمیه(س)، برای شادی‌ها هم برنامه‌ریزی کنیم.

 

وی با بیان‌اینکه فصل آبیاری زمین‌های زراعی تقریبا پایان یافته است، ادامه داد: پیش‌بینی کشت نکردن ۳۰ درصد زمین‌های کشاورزی بود اما با تلاش مسئولان استان و شهرستان وهمکاری موثرکشاورزان، آبیاران، دهیاران وشوراهای اسلامی، بخشداران و مدیران مربوطه کمتراز یک درصد زمین‌های کشاورزی سطح استان مشکل دارند و ازهفته آینده ان‌شاءالله برداشت برنج در شهرستان خمام آغاز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه  خبرهای خوب و بد فراوان است، اضافه‌کرد: حق مردم است که هم خبرهای خوب و هم خبرهای بد را بدانند، اما رسانه‌ها و تریبون‌داران مختلف نباید به این بهانه، امنیت روحی و روانی مردم را بهم بزنند.

 

امام جمعه خمام با بیان‌اینکه همین رسانه‌های غربی که ادعای بی‌طرفی وحق مردم به دانستن دارند،هیچ‌‌وقت جنازه قربانیان را نشان نمی‌دهند، افزود: باید ازروایت صحیح، درست و جامع استفاده کرد؛ خبرمنفی نباید برجسته شود باید توازن برقرار شده و هم بعد منفی‌ و هم مثبت آن گفته شود.

 

وی تصریح‌کرد: اگرمشکلی گفته می‌شود درکنارش راه‌ حل هم گفته شود.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه به سن و ویژگی‌های مخاطبین توجه داشته باشیم، گفت: تلویزیون سرشب خبرمنفی پخش نکند، باید در ساعتی که بچه‌ها خوابند پخش کند.

 

امام جمعه خمام اضافه‌کرد: یک ماجرایی اتفاق افتاد و یک نیرویی خطا کرد و مورد توبیخ قرارگرفت، ما و نظام نیر خطای آن نیرو را قبول نداریم ولی بعضی از روی اهداف خاص بازپخش می‌کنند و امنیت روانی جامعه را هدف قرارداده‌اند.

 

حجت‌الاسلام حبیبی خاطرنشان‌کرد: نیروی انتظامی مجری قانون است و دراین راه جانفشانی می‌کند و هرروز شهید می دهد مردم شریف ایران قدردان نیروی انتظامی خصوصا در زمینه عفاف وحجاب است اگر در مجموعه‌ای یک فرد خطا کند وبا او برخورد هم شده نباید همه نیروهای آن مجموعه رازیرسوال برد.

 

کد خبر 1198482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha