نماز جمعه سنگر مقابله با تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن است

حجت‌الاسلام روحانی نماز جمعه را سنگر مقابله با تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن ذکر کرد و گفت: این سنگر می‌تواند با افشاگری‌ها و با تبیین به موقع، نقشه‌های دشمن را نقش برآب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه ۳۱ تیر) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این چهارمین جمعه ماه ولایت و امامت و در این لحظات نورانی اولا خودم و بعد شما را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه قرآن کریم برای متقین تعاریف مهم و زیادی دارد عنوان کرد: آیه ۴۵ سوره حجر از جمله همین آیات نورانی است بنابراین باید مراقب باشیم و برای رسیدن به این مقام که همراه با رشد و تکامل انسان خواهد بود تلاش کرده و از ارتکاب به گناه حتی گناهان کوچک چشم پوشی نماییم.

 

روحانی تصریح کرد: از آنجا که در آستانه پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه باشکوه و‌ با عظمت در دانشگاه تهران توسط ابوذر زمان مرحوم آیت‌الله طالقانی رحمت الله علیه هستیم بر خودم لازم میدانم که در این خطبه در همین خصوص نکاتی را عرض نمایم زیرا ما به نماز جمعه که به تداوم انقلاب اسلامی و به بقا انقلاب کمک کرد بدهکاریم.

 

وی نماز جمعه را نمازی ویژه و استثنایی ذکر کرد و اضافه کرد: اولا به روح امام خمینی رضوان الله تعالی علیه درود می‌فرستم و معتقدم قبل از آنکه خطیب خطبه را شروع کند باید این کار را انجام دهد زیرا با این کار می‌گوییم که نماز جمعه ما مدیون امام بزرگوارمان است و امام راحل نماز جمعه عبادی و سیاسی را احیاء کردند. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد:  امروز در ۹۵۰ نقطه کشور نماز جمعه اقامه می‌شود و این سنگر بسیار مهم مستحکم در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی سرپا ایستاده است البته مردم باوفا و قدرشناس قدر نماز جمعه را میدانند و در سرما و گرما حضور پیدا می‌کنند زیرا ارزش این نماز عبادی و سیاسی را درک کرده‌اند.  

 

روحانی اضافه کرد: در این شهرستان، استان و سراسر کشور با وجود همه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم سنگر نماز جمعه را رها نمی‌کنند بنابراین با افتخار دست و پای آنان را می‌بوسم و بر این بوسه افتخار میکنم زیرا مردم اجازه ندادند و نمیدهند که این سنگر مهم توسط دشمنان فتح شود.

 

وی اظهار داشت: در شهر همدان شاهد بودیم که نماز جمعه را با بمباران کوبیدند اما نماز جمعه تعطیل نشد از طرفی دشمن با انواع و اقسام مشکلات اقتصادی وارد میدان شده اما همه اینها باعث نمی‌شود که ما به نماز جمعه پشت کنیم. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نماز جمعه خصوصا شهدای محراب ادامه داد: این شهدای محراب که در واقع بندگان خالص خدا بودند یا قبل از نماز جمعه و‌ یا بعد از آن به دست گروهک نفاق به شهادت رسیدند.

 

روحانی نماز جمعه را بیعت هفتگی مردم با انقلاب و ولایت دانست و با بیان اینکه نماز جمعه ثمره خون پاک شهداست تصریح کرد: از همه مسئولان کشور، استان و شهرستان و از همه دستگاهها و نهادهای انقلابی و ستاد نماز جمعه، ائمه جمعه موقت به خاطر همکاری و همراهی با نهاد نماز جمعه تشکر و قدردانی میکنم.

 

وی افزود: رسول مکرم اسلام (ص) در معراج مشاهده فرمودند که فرشتگان برای عده‌ای طلب مغفرت می‌کنند سوال کردند که این افراد چه کسانی هستند که فرشتگان برای آنان طلب مغفرت می‌کنند که ندا آمد اینها امت تو هستند که روز جمعه بعد از غسل جمعه برای رفتن به نماز جمعه آماده می‌شوند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) در یک سخن نورانی فرمودند اگر امت من فواید سه چیز یعنی اذان گفتن، حضور در صف اول نماز جماعت و حضور در نماز جمعه را بفهمد و درک نماید آن را رها نمی‌کند.

 

روحانی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم به حقیقت وجودی نماز جمعه پی ببریم اظهار داشت: پروردگار متعال فرمود نماز جمعه ذکر است و بشتابید به سوی این ذکر، در واقع نماز جمعه سنگر تبیین مبانی و موضوعات مختلف سیاسی جهان اسلام بوده و تریبون آن تریبونی مقدس است.  

 

وی نماز جمعه را سنگر مقابله با تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن ذکر کرد و یادآور شد: این سنگر می‌تواند با افشاگری‌ها و با تبیین به موقع، نقشه‌های دشمن را نقش برآب کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با اذعان به این نکته که نماز جمعه محل بصیرت بخشی مردم توسط خطیب جمعه است گفت: نماز جمعه سنگر دعوت همگان به وحدت و سنگر اصلی بیان مطالبات مردم است و تریبون آن تریبون اختلاف انگیزی نیست.


روحانی تصریح کرد: نماز جمعه بی روح و‌ بی جان که سخن مردم را نگوید و‌ حرف دل مردم را به گوش مسئولان نرساند نماز جمعه نیست بلکه نماز جمعه باید مشکلات مردم را هم بگوید تا مسئولان نیز برای رفع گرفتاریها همت کنند. 

 

وی از امام جمعه فقید مرحوم حجت‌الاسلام تقی زاده و مرحوم حجت‌الاسلام جنیدی پدر چهار شهید به طور ویژه یاد کرد و بیان داشت: امیدوارم همه دستگاه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی حواسشان به سنگر مهم نماز جمعه باشد.

 

روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: باز هم خودم و همه نمازگزارن نماز جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می‌کنم زیرا هر سخنی که بگوییم و هر راهی که برویم باید روزی در درگاه خداوند پاسخگو باشیم و بی‌تردید در آن عالم هیچ کاری بدون پاسخ نمی‌ماند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر تصریح کرد: با توجه به اهتمام استاندار گیلان نسبت به حل مشکلات بی آبی و کم آبی و اینکه تعدادی از مدیران کل را برای بازدید میدانی با خود به شهرستان رودسر آوردند از تلاش‌های ایشان تشکر میکنم.

 

وی با تاکید بر اینکه همه برای حل مشکلات کم آبی و بی آبی شهرستانهای رودسر و املش در تلاش هستند عنوان کرد: افتتاح تصفیه خانه در موعد مقرر و اتخاذ تدابیری برای مقابله با کم آبی و بی آبی از جمله مواردی است که تحقق آن را از مدیران کل انتظار داریم از طرفی فرماندار بسیجی و میدانی و با اخلاص شهرستان رودسر هم دائما پیگیر موضوعات هستند. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر  ابراز داشت: مطلع شدیم فرمانی برای حفظ عفاف و حجاب در سراسر کشور صادر شده و علمدار این کار هم سبزپوشان نیروی انتظامی هستند و ما از این نهاد مقدس و خدوم حمایت می‌کنیم.

 

روحانی ادامه داد: نیروی انتظامی برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و حفظ امنیت مردم پای کار آمده و همه مردم از آنها حمایت خواهند کرد و ما هم در اینجا با صدای بلند اعلام می‌کنیم که کنار نیروی انتظامی هستیم تا مشت آهنین آن‌ها بر فرق هنجارشکنان فرود بیاید.

 

وی عنوان کرد: اصل ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی کشور دستور داد تا سازمان بهزیستی در کشور تشکیل شود و این نهاد از همان روز تا به الان خدمات گسترده‌ای را به مردم و افراد تحت پوشش ارائه داده است و اگر این نهاد تشکیل نمی‌شد خدا میداند که انسانهای گرفتار باید به کجا پناه می‌بردند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اداره بهزیستی این شهرستان را بسیار فعال خواند و یادآور شد: طبق آمار در شهرستان رودسر پنج هزار و ۵۴۲ خانوار یعنی حدود هشت هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و در همینجا جا دارد در کنار اداره بهزیستی از حمایت و کمک‌های خیرین تشکر و قدردانی کنم.

 

روحانی ابراز داشت: ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که در همینجا باید از موفقیتهایی که این مجموعه در سالهای اخیر داشته تشکر نمایم و این تلاشها در شهرستان رودسر انصافا بسیار چشمگیر است.

 

وی اذعان کرد: پنجم مرداد سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد است و نباید از آن به راحتی عبور کنیم زیرا این تاریخ یادآور شکست همیشگی نفاق در این کشور است و در همینجا یاد و خاطره همه شهدای این عملیات و شهید صیاد شیرازی را گرامی میدارم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور ترکیه و‌ روسیه برای شرکت در اجلاس سه جانبه در تهران و ملاقاتشان با مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب به هر کدامشان مطالب جداگانه‌ای فرمودند و تحلیلگران خارجی نوشتند عمر دنیای تک قطبی به پایان رسیده و امروز جهان شاهد قدرت‌های بزرگی شده است.

 

روحانی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به قدرتی بزرگ در جهان و منطقه تبدیل شده است خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی چنان عزتی به دست آورده‌اند که عصبانیت دشمنان را برانگیخته است اما هم آمریکایی‌ها و هم هم‌پیمانانش که هر روز رو به افول هستند بدانند باید به ایران قدرتمند در جهان و منطقه معتقد شوند زیرا ایران حرف اول و آخر را در منطقه خواهد زد. 

 

کد خبر 1198491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha