باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر دفاع و حمایت کنیم

حجت الاسلام موسوی اعظم با بیان این که نیروی انتظامی، نهادهای فرهنگی، دین ما و مردم مطالبه برای ارزش ها دارند، گفت: باید از دغدغه های کسانی که درصدد امر به معروف و نهی از منکر هستند، دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدعلی صالح موسوی اعظم» ظهر امروز (31 تیر ماه) در خظبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: نگاه های قومی، ایلی و طایفه ای در دین ارزش محسوب نمی شود، بلکه ملاک و معیار و ارزش تقوا، پاکدامنی و اطاعت از پیغمبران است.

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: نگاه به چهره، پست و عنوان نباید وجود داشته باشد، بلکه پاکی، صداقت و داشتن ارزش های اخلاقی برای انسان ارزش محسوب می شود

 

وی جهنم را برای انسان های بدکردار و گناهکار دانست و افزود: روز قیامت مال و فرزند دفع عذاب نمی کند، اما اگر کسی خالصانه برای رضایت خداوند متعال بدون فخر و مباهات عمل داشته باشد، آن عمل مورد رضایت پروردگار قرار می گیرد و حسنه محسوب می شود

 

حجت الاسلام موسوی اعظم با بیان اینکه هر چند عزاداری و زیارت ارزش محسوب می شود، اما تقوا و پاکدامنی باعث حفظ اعمال عبادی انسان می شود، گفت: امام سجاد علیه السلام در شب های تاریک در شرایطی که همه در خواب بودند با خدای خود راز و نیاز و عبادت می کند و از پروردگارش رحمت و مغفرت برای مسلمانان می خواهد و به ستایش پروردگارش می پردازد، این روش امام برای ما الگو بوده که با خدای خود راز و نیاز کنیم.

 

خطیب جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه در امورات روزانه خودمان موضوعاتی مطرح می شود که شاید نفع دنیوی و اخروی برای ما نداشته باشد، ادامه داد: در گفتار و کردار خود باید دقت کنیم و با امید از آمرزش خداوند، از او برای اعمال خیر خود سپاسگذاری و برای گناهان آمرزش بطلیم.

 

وی با شاره به اینکه ائمه اطهار علیهم السلام دعا و نیایش های خود را برای آموزش و تربیت ما و ادب و متانت و آمرزش و بخشش ما بیان کردند، گفتت: روزهای عمر ما در حال گذر بوده و باید بررسی کنیم آیا ثواب و توشه ای برای آخرت خود ذخیره کرده ایم.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم هدایت و ارشاد واقعی را دستگیری از دیگران و کمک و خیرخواهی از اعمال نیک دانست و افزود: در اوایل انقلاب یک ماشین برای سفر به شیراز وجود نداشت، امروز هرچند مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد، اما شرایط زندگی و آرامش بهتر شده، هرچند باید ریاست جمهوری و مسئولان به مطالبات مردم رسیدگی کنند

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه یکی از دغدغه های رئیس جمهور قبلی دفاع از سند ننگین ۲۰۳۰ بود، گفت: رئیس جمهور فعلی قابل مقایسه با رئیس جمهور قبلی در تقوا، پاکدامنی و پای کار بودن و تلاش شبانه روزی نیست

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود کتمان شهادت را از گناهان دانست و تاکید کرد: در عمل، گفتار، رفتار و کردار خودمان باید دقت کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم در خطب دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: اقامه نماز جمعه یکی از نعمت های خداوند متعال برای مسلمان است، نماز جمعه از ارکانی است که از آن به عنوان عید مومنان یاد شده است.

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر اینکه ملاک انسان ها در جامعه بشری را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده، گفت: عده ای با برنامه ریزی های شبانه درصدد هستند که به مسئله امر به معروف بتازند، چنین افرادی، اشخاصی بی بند و بار هستند یا کسانی هستند که قرآن نمی خوانند و یا اگر قرآن می خوانند، در آن تفکر نمی کنند، امروز خاصیت سیب زمینی از  غیرت برخی افراد بیشتر است، زیرا سیب زمینی باعث انرژی انسان می شود، اما افراد بی غیرت خاصیتی ندارند.

 

وی با بیان این که نیروی انتظامی، نهادهای فرهنگی، دین ما و مردم مطالبه برای ارزش ها دارند، گفت: در مسئله بدحجابی همه موضوعات متوجه بانوان نیست، بلکه نوع نگاه، رفتار، معاشرت مردها مهم است و در مرحله بعد بانوان و زنان ما برای حجاب خطاب می شوند؛ بنابراین باید از دغدغه های کسانی که درصدد امر به معروف و نهی از منکر هستند دفاع کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم تاکید کرد: غیرت، سخاوت، شجاعت لر زبانزد بود اما امروز در کجا در حال حرکت هستیم، طبق شرایط دینی و اخلاق حسنه باید از ارزش ها دفاع کنیم و مراقب برچسب هایی همچون رفتار غیر انسانی و حقوق بشری که ادعا است، شناخت پیدا کنیم، زیرا درصدد توجیه بداخلاقی ها و خلاف عفت ها هستند.

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه از کسانی که در صدد امر به معروف هستند باید حمایت کنیم، گفت: نگذاریم آنها مورد هجمه قرار گیرند.

 

وی به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه اشاره کرد و گفت: این سفر به ادعای خودشان به منظور اتحادی برای ساخت و پرداخت داعش و تضعیف محور مقاومت بود، اما با درایت رهبری معظم انقلاب اسلامی و حمایت مردم آنها کاری پیش نخواهند برد و دسیسه های آنها در خاورمیانه نقش برآب می شود.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم گفت: اگر فاطمیون، مدافعان حرم، زینبیون نبودند نام و نشانی از حرم حضرت زینب سلام الله علیها در اثر این قبیل سیاست ها از طریق مهره ای مانند داعش نبود.

کد خبر 1198515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha