تقدیر امام جمعه آران و بیدگل از ضیافت علوی و اطعام ۴۰ هزار نفر در عید غدیر

امام جمعه آران و بیدگل از اجرای طرح ضیافت علوی با برپایی ۴۵ موکب و ایستگاه صلواتی و فرهنگی و همچنین اطعام بیش از ۴۰ هزار نفر در روز عید غدیر در این شهرستان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل،حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل با اشاره به برنامه های عید غدیر در این شهرستان گفت: در روز عید غدیر افزون بر ۴۰ هزار نفر در سطح شهرستان آران و بیدگل اطعام  شدند که بیش از ۳۰ هزار پرس غذا در سطح شهر و ۱۰ هزار پرس غذا در سطح شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان توزیع شد.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: همچنین همزمان با عید غدیر طرح ضیافت علوی با برپایی ۴۵ موکب و ایستگاه صلواتی و فرهنگی به طول یک کیلومتر در خیابان منتهی به حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) برپا شد که شور آفرین و نشاط آفرین بود که تلاش آستان مقدس، هیئت های مذهبی آران و بیدگل و حوزه های علمیه در اجرای این برنامه و سایر برنامه های سطح شهرستان شایسته تقدیر است.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: این حجم فعالیت ها نشان دهنده آن است که شهرستان آران و بیدگل از ظرفیت های مردمی بسیار خوبی برخوردار است که مردم علیرغم مشکلات عدیده مالی در فعالیت های مذهبی خودجوش و فعال عمل می کنند.

 

امام جمعه آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: فریضه‌ نماز جمعه یکى از جلوه‌هاى سیاسى- اجتماعى دین اسلام است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به تاکیدی که در احکام اسلامی وجود دارد، احیا شد.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: نماز جمعه پایگاه وحدت آفرین است که در عرصه های مختلف فرهنگی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی در سراسر کشور فعال است و برای رفع مشکلات عامه مردم تلاش می کند.

 

وی اضافه کرد: امروز بالغ بر یک هزار پایگاه نماز جمعه در سطح کشور وجود دارد که کارکردهای مهمی در جامعه دارد و همین که هر هفته ده ها هزار نفر در نماز جمعه شرکت می‌کنند، مغتنم است.

 

امام جمعه آران و بیدگل در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به حضور اخیر رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در ایران گفت: سفر این دو مقام رسمی به کشور نشان دهنده قدرت نفوذ ایران در منطقه و عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی با اشاره به رونمایی اخیر ایران از نخستین ناودسته پهبادبر دریایی گفت: قدرت نظامی و امنیتی و اطلاعاتی ایران اسلامی روز به روز بیشتر می شود و این لطمه ای سنگین برای دشمن است که هیچ گاه نمی خواهد ایران اسلامی به حق خود در نظام جهانی برسد./

کد خبر 1198518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha