روزانه حدود یک هزار دوز واکسن کرونا در دزفول تزریق می شود

شفیعی نیا با بیان اینکه خوشبختانه تنوع واکسن کرونا در کشور زیاد است گفت: در شهرستان دزفول روزانه حدود یک هزار دوز واکسن کرونا تزریق می شود.

«محمدعلی شفیعی‌نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: خوشبختانه سبد واکسیناسیون کشور ما بسیار متنوع بوده و همه واکسن های موجود بر اساس تکنولوژی های روز دنیا تهیه شده و پس از طی تمام مراحل علمی مانند بی خطر بودن و ایجاد ایمنی زایی، تاییدیه وزارت‌ بهداشت را دریافت کرده اند.

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول افزود: واکسیناسیون موضوع جدیدی نبوده و از قدیم الایام در برابر بیماری های واگیر دار مایه کوبی یا همان واکسیناسیون انجام شده است.

 

وی اضافه کرد: بیماری های واگیرداری مانند دیفتری، کزاز، فلج اطفال، سرخک، اوریون در سال های نه چندان دور باعث مرگ و میر زیادی شده اند اما در حال حاضر واکسیناسیون همگانی کودکان، توانسته آمار مرگ و میر این بیماری ها را به حدود صفر برساند.

 

شفیعی با اشاره به اینکه در مقوله همه گیری کرونا نیز با مشارکت همه مردم برای انجام واکسيناسيون همگانی، می توان این بیماری را در ایران کنترل ادامه داد: عوارض واکسیناسیون کرونا خفیف و گذرا بوده و بنابراین از همه شهروندان درخواست می شود هر چه سریع تر جهت دریافت و تکمیل واکسن خود به مراکز بهداشتی محل سکونت یا پایگاه های تجمیعی مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه در شهرستان دزفول نزدیک به یکهزار دوز واکسن کرونا تزریق می‌شود تصریح کرد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون دزفول شامل پایگاه حکمت، بلوار ملا صدرا جنب دبیرستان دانشوران، مدرسه مکتب زینب، خیابان فردوسی نبش خیابان آیت اله سعیدی و مرکز تجمیعی شهید بادروج، خیابان آیت اله قاضی، روبه‌روی درمانگاه امام علی(ع) هستند.

 

کد خبر 1198545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha