۲ هزار نفر جویای کار در سیستان و بلوچستان در زمینه تاسیسات فنی مسکن آموزش دیده اند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: در ماههای اخیر، حدود ۲ هزار نفر جویای کار در راستای تاسیسان فنی مسکن آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

«جلیل شهریاری» با تبریک فرا رسیدن هفته ملی مهارت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: در مجموعه در 10 شهرستان مرکز آموزشی فنی و حرفه ای، 108 کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای ویژه برادران و خواهران و  159 مربی متخصص برای آموزش  افراد مختلف جامعه هدف در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای گروه های هدف مختلف برنامه آموزشی ارائه می کند، ادامه داد: گروه های هدف ما غالبا دانش آموزان، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاه ها و سربازان وظیفه، آسیب دیدگان اجتماعی، معلولان و زندانیان هستند؛ سعی کرده ایم در همه لایه های جامعه بتوانیم فعالیت آموزشی داشته باشیم و زمینه حضور افراد جامعه را در بازار کار فراهم کنیم.

 

شهریاری با تاکید بر اینکه فعالیت هایی که در گذشته به صورت استاد شاگردی بود باید نظام مند شود، گفت: با برنامه هدف دار  افراد در محیط کاری آموزش می بینند.    

 

وی به تبلیغ و اطلاع رسانی میدانی فعالیت های مراکز آموزشی فنی و حرفه ای با استفاده از ظرفیت افراد فعال اجتماعی، موسسات مردم نهاد،گروه های جهادی، بسیجیان، فعالان مساجد و امامان جمعه و جماعات، اشاره کرد و افزود: سعی داریم به صورت حضوری با افراد جویای کار مذاکره کنیم.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان، استفاده از بستر فضای مجازی به عنوان یکی دیگر از شیوه های تبلیغ و اطلاع رسانی فعالیت های مراکز آموزشی فنی و حرفه ای یاد کرد و گفت: با توجه به پراکندگی استان از بستر فضای مجازی برای کاهش فاصله ها استفاده کرده ایم.
 

 

شهریاری گفت: برنامه ریزی کرده ایم که مراکز اقامتی مناسبی را برای جوانانی که انگیزه برای مهارت آموزی دارند قرار دهیم تا این جوانان بتوانند با استقرار در این مراکز اقامتی شبانه روزی، امکان دسترسی به آموزشها را داشته باشند؛ اگر کسی در هر گوشه استان امکان دسترسی به فعالیت های آموزشی و مهارتی را نداشته باشد ما این  ظرفیت و اقامتگاه تعریف کرده ایم که از ظرفیت های آموزشی بهره مند شود.

 

وی به روند و شتاب توسعه ای سیستان و بلوچستان در زمینه های مختلف از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی و جابه جایی کالا، صنایع معدنی، بندری و ساختمان، پتروشیمی و فولاد، انتقال گاز و  آب و گردشگری  اشاره کرده و افزود: سیستان و بلوچستان به کارگاه گسترده تبدیل شده که به نیروی انسانی ماهر نیاز دارد.

کد خبر 1198568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha