یک هزار و ۳۹۰ نانوایی یارانه بگیر لرستان به سامانه نظارت یکپارچه متصل شد

بیرانوند گفت: یک هزار و ۳۹۰ نانوایی یارانه بگیر این استان تاکنون به سامانه نظارت یکپارچه متصل شده‌اند و در صورت همکاری دستگاه‌های مربوطه مابقی نانوایی‌ها تا ۲ هفته آینده به این سامانه مجهز می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «حجت الله بیرانوند» در سخنانی اظهار داشت: ۲ هزار و ۳۵ نانوایی در لرستان فعالیت دارند که یکهزار و ۹۶۸ مورد از این تعداد یارانه ای و مابقی آزادپز یا فانتزی هستند و این طرح شامل آنها نمی شود.

 

وی ادامه داد: طرح آزادسازی یارانه آرد نانوایی ها با طرح کنونی متفاوت است و تا سال آینده اجرایی می شود اما طرح نظارت یکپارچه مقدمه اجرای آن است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان اذعان داشت: در طرح نظارت یکپارچه، یک کارتخوان جدید در نانوایی نصب و از فعالیت چند دستگاه پوز همزمان جلوگیری می شود تا میزان دقیق فروش و درآمد حاصل از آن مشخص باشد.

 

وی نظارت بر ساعت کار و تعطیلی های خودسرانه نانوایی ها را از دیگر مزایای طرح نظارت یکپارچه برشمرد و ادامه داد: در این طرح می توان نانوایی ها را روزانه نظارت کرد و با مقایسه میزان فروش و سهمیه آرد آنها، به هرگونه قاچاق احتمالی آرد نیز واقف شد.

 

بیرانوند تصریح کرد: برخی نانوایی ها مغایرت اطلاعات ثبتی دارند و تغییر مالکیت داده و تعدادی نیز تعطیل شده اند، در برخی موارد نیز کارتخوان به نام فرد دیگری است که باید حتما به نام مالک نانوایی ثبت و فعال شود که این موارد گاهی توسط نانواها پیگیری نمی شود و زمانبر است.

 

وی خاطرنشان کرد: دلیل اصلی عدم تجهیز مابقی نانوایی ها به این سامانه، مغایرت در کد رهگیری مالیاتی با کد پستی است که موجب بروز خطا در استعلام سامانه " شاپرک" می شود  و در صورتی که دستگاه های مربوطه در این خصوص همکاری مستمر و مطلوبی داشته باشند، می توان این تعداد را تا ۲ هفته آینده رفع مشکل و به سامانه تجهیز کرد.

کد خبر 1198694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha