مساجد با تبیین واقعه مباهله و شان نزول سوره انسان به استقبال محرم بروند

حجت‌الاسلام قائن آبادی با بیان اینکه مساجد با تبیین واقعه مباهله و شان نزول سوره هل‌اتی به استقبال ماه محرم بروند، گفت: این مهم باید در همه مساجد تبدیل به یک سنت شود.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی محمدی قائن آبادی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه امسال نیز پس از پایان برنامه ها در بزرگداشت عید غدیر و دهه ولایت و امامت برنامه ریزی ها برای عزاداری های محرم آغاز شده است، اظهار کرد: محرم برای همه محترم است و باید هر سال هزاران بار بهتر از سال گذشته برنامه های عزاداری و روضه را در این ماه برگزار کرد.

 

تولیت حوزه علمیه مهدیه تهران افزود: موضوع این است که به نظر می رسد با وجود تمام تذکراتی که مکررا از سوی مراجع معظم تقلید و علما صورت گرفته است، باز هم برخی از مراکز دینی خیلی زود به استقبال محرم رفته اند.

 

وی اضافه کرد: مساجد در این باره نیز می توانند نقش اصلاحی ایفا کنند و با برجسته‌تر کردن واقعه بسیار مهم قرآنی مباهله و شان نزول سوره مبارکه انسان به استقبال محرم بروند. این باید در همه مساجد یک سنت شود.

 

طباطبایی ادامه داد: همه فجایع و اتفاقات تلخی که در روز عاشورا و در میدان کربلا اتفاق افتاد و دل اهل بیت (ع) را خون کرد، به دلیل عدم تبعیت مردم از امام زمان‌شان بود بنابراین باید مساجد همه مناسبت های ماه ذی الحجه را که مرتبط با موضوع امامت است مورد توجه قرار دهند و بعد با برگزاری مراسم سیاه پوشان به استقبال ماه محرم بروند.

 

وی تاکید کرد: منطقی و منصفانه این است که مساجد و هیئت های مذهبی در دهه باقیمانده تا محرم حسینی بیشتر به واقعه مباهله و شان نزول سوره اهل اتی بپردازند و این وقایع مهم در فضیلت اهل بیت(ع) را تبیین کنند.

 

 

کد خبر 1198733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha