مسئولان زمینه حضور و فعالیت تبلیغی طلاب و مبلغین هندیجانی را فراهم کنند

حجت‌الاسلام حسینی در نشست هم‌اندیشی با جمعی از طلاب و فضلای هندیجانی مقیم قم گفت: مسئولان تلاش کنند زمینه حضور و فعالیت تبلیغی طلاب و مبلغان هندیجانی در شهر و دیار خودشان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، به مناسبت ایام غدیریه و عید ولایت و امامت و گرامیداشت پنجم مردادماه سالگرد برپایی اولین نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نشست هم‌اندیشی و تبادل‌نظر جمعی از طلاب و فضلای شهرستان هندیجان مقیم قم با امام جمعه شهرستان هندیجان در شهر مقدس قم برگزار شد.

 

«حجت‌الاسلام سید عبدالحمید حسینی» امروز در نشست هم‌اندیشی با جمعی از طلاب و فضلای هندیجانی مقیم قم، ضمن تبریک ایام غدیر و گرامیداشت پنجم مرداد اظهار کرد: خوشبختانه از گذشته تاکنون طلاب و روحانیون فاضل و دانشمندی از شهرستان هندیجان برخاسته‌اند که چهره‌های برجسته‌ای در میان آنها بوده و در حوزه‌های علمیه نجف اشرف و قم تحصیل کرده‌اند.

 

امام جمعه هندیجان با بیان اینکه امروز وجود شما عزیزان سرمایه‌های بزرگ و ذی‌قیمتی برای شهرستان کهن هندیجان است افزود: سرزمین هندیجان در اعصار گذشته مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی و مذهب شیعی در منطقه بوده که وجود بقاع متبرک و امامزادگان متعدد گویای این حقیقت است.

 

وی یکی از نام‌های هندیجان را امامیه دانست و با اشاره به اینکه هندیجان زادگاه بزرگانی همچون علی بن مهزیار است اضافه کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا هویت گذشته هندیجان را که هویتی درخشان و افتخارآمیز است، احیا کنیم. 

 

حجت‌الاسلام حسینی در پایان تصریح کرد: از همه مسئولان می‌خواهم تلاش کنند تا زمینه حضور و فعالیت فرهنگی تبلیغی طلاب و مبلغان هندیجانی در شهر و دیار خودشان فراهم شود، چرا که معتقدیم این حضور قطعا اثربخش و دارای خیرات و برکات فراوان است.

 

در این نشست صمیمی طلاب و فضلای هندیجانی مقیم قم به ارائه نظرات و پیشنهادات خویش در خصوص مباحث مختلف فرهنگی و مذهبی پرداختند.

 

کد خبر 1198734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha