عرصه های سلامت، امنیت و علم و فناوری از امتیازهای مهم جمهوری اسلامی است

آیت الله قمی گفت:عرصه های سلامت، امنیت و علم و فناوری از امتیازهای مهم جمهوری اسلامی است که دشمنان تلاش می کنند در این سه مورد ما را با مشکل مواجه کنند اما ما باید این مسیر را حفظ کنیم و سنگرهای علمی را محکم و سنگرهای جدید را فتح کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «محسن قمی» در شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: در عرصه بین‌المللی اتفاقات مهمی رخ داده و آمریکاییها تا می توانستند فشار وارد کردند اما این فشار حداکثری به گفته خودشان شکست خورد، آنها در فشار حداکثری خود گفتند نمی گذاریم ایران یک دلار وارد کند و یک بشکه نفت بفروشد اما هیچ کدام از آنها را نتوانستند انجام دهند و امروز جمهوری اسلامی در ۲۵ کشور کارهای عمرانی و صنعتی در حال اجرا دارد.

 

رئیس شورای سیاستگذاری نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به عربستان و رژیم صهیونیستی ادامه داد: در این سفر بایدن به هیچ یک از اهداف خود نرسید و فقط هیاهوی تبلیغاتی کردند اما همزمان با سفر بایدن، چند روز پیش اجلاس سران آستانه به میزبانی تهران برگزار شد که موفق هم بود.

 

حجت الاسلام قمی با بیان این که پیشرفت های انقلاب اسلامی قابل مقایسه با رژیم طاغوت نیست افزود: در بخش های مختلف این پیشرفتها گسترده و وسیع و قابل تجلیل است.

 

وی افزود: نقش رهبری جمهوری اسلامی ایران در رشد علمی و فناوری برجسته و بی ‌بدیل است و بسیاری از پیشرفتها با حمایتهای مستقیم ایشان صورت گرفته است از جمله نخستین پارک علم و فناوری به دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب در دهه ۷۰ در اصفهان ایجاد شد. همچنین بنیاد نخبگان با پیگیریهای مستمر ایشان شکل گرفت.

 

رئیس شورای سیاستگذاری نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور ادامه داد: عرصه های سلامت، امنیت و علم و فناوری از امتیازهای مهم جمهوری اسلامی است که دشمنان تلاش می کنند در این سه مورد ما را با مشکل مواجه کنند اما ما باید این مسیر را حفظ کنیم و سنگرهای علمی را محکم و سنگرهای جدید را فتح کنیم.

 

حجت الاسلام قمی گفت: ۶ هزار استاد و پژوهشگر و تعداد زیادی دانشجو در خارج از کشور داریم که می‌شود به وسیله این افراد بهترین و به روزترین فناوریها را شناسایی و به داخل کشور منتقل کرد و اینها به عنوان سربازان کشور این کار را انجام دهند.

کد خبر 1198742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha