هشتمین سوگواره علمدار کربلا با محوریت شعر اربعین برگزار می شود/ انسجام دستگاه های فرهنگی  موجب تاثیرگذاری بیشتر فعالیت های فرهنگی می شود

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه انسجام دستگاه های فرهنگی موجب تاثیرگذاری بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری به ویژه در حوزه اربعین حسینی می شود، گفت: هشتمین سوگواره علمدار کربلا با محوریت شعر اربعین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ظهر امروز(۱ مرداد) در آیین رونمایی از پوستر سوگواره های فرهنگی و هنری اربعین حسینی در استان ایلام، اظهار کرد: سوگواره ملی علمدار کربلا برای هشتیمن سال متوالی  به میزبانی استان ایلام همزمان با اربعین حسینی برگزار می شود.

 

 حجت الاسلام « علی چراغی پور» تصریح کرد: این سوگواره هر ساله  باهدف عرض ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)، ترویج سیره ائمه اطهار (ع) و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنرمندان مسجدی با موضوع و محور شعر در سال جاری برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در سال های گذشته این سوگواره با حضور مهمانانی از حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع)  و مهمانان کشوری برگزار می شد، امسال هم نیز هماهنگی های لازم برای حضور  اقئم مقام حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) در استان و مهمان ویژه از ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و شعاری برجسته استانی و کشور با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به استقبال نسل جوان و نوجوان از برگزاری سوگواره علمدار کربلا در استان طی سال های گذشته، ابراز کرد: در بحث موکب فرهنگی و هنری در مرز بین المللی مهران نیز حضور خواهند داشت و در منسجد صاحب الزمان(عج) کربلای معلی یکی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در ایام رابعین حسینی مستقر می شود.

 

 حجت الاسلام چراغی پور گفت:  در ایام اربعین حسینی نیز خدمات فرهنگی و هنری در جوار موکب های کانون های مساجد استان در  مرز مهران به زوار ارائه می شود و در آینده نیز  هیئت امنای حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) برای برگزاری نشستی در ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور دعوت شده اند.

 

وی ابراز کرد:  فعالیت های فرهنگی و هنری، دینی و مذهبی  با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و هنری در موکب های کانون های مساجد ارائه می شود و آمادگی کامل در سطح کانون های فرهنگی و هنری برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی با توجه به پیش بینی تردد بین ۵ تا ۶ میلیون نفر زائر از مرز مهران وجود دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و دینی در جوار موکب های اربعین برگزار می شود، افزود: تمام دستگاه های فرهنگی بایستی عنایت ویژه ای به میاحث فرهنگی و هنری داشته باشند و به طور قطع در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اربعین حسینی نقش مهمی خواهند داشت.

 

حجت الاسلام چراغی پور  با اشاره به برپایی خیمه های نماز به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در مسیر تردد زوار اربعین حسینی، گفت: انسجام برنامه های فرهنگی و هنری در حوزه اربعین برای اولین بار در سطح استان روی می دهد که به طور قطع تاثیرگذاری بسیار خوبی با وحدت و همدلی دستگاه های فرهنگی و هنری خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: موکب های اربعین حسینی از ۱۵ شهریور ماه  تا ۴ مهرماه در سطح استان دایر و خدمات رسانی خواهند داشت و امید است که با همکاری دستگاه های فرهنگی شاهد ارتقاط فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری در حوزه  اربعین حسینی در سال جاری باشیم.

کد خبر 1198775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha