۱۹ درصد تخت های بیمارستانی اطفال در اشغال بیماران کرونایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اکنون ۱۹ درصد از تخت های بیمارستانی بخش اطفال در بیمارستان های استان در اشغال مبتلایان به کرونا است.

«سیدجوادپورنقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: اکنون بیش از ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که این رقم معادل ۱۰ درصد از تخت های بیمارستانی استان است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با ابراز نگرانی از افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج درصد از تخت های (ICU) هم در اشغال بیماران کووید 19 است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ درصد از تخت های بیمارستانی بخش اطفال در بیمارستان های استان در اشغال مبتلایان به کرونا است، اظهارکرد: موارد مراجعه به مراکز درمانی با علائم کرونا افزایش یافته به طوری که به صورت میانگین روزانه ۲۰۰ نفر با این علائم مراجعه می کنند.

 

وی، راهکار اصلی و مهم برای مهار کرونا را رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن بیان کرد و افزود: اکنون ۲.۵ درصد جامعه هدف دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، ۶۰ درصد دُز سوم،  ۸۸ درصد دُز دوم و ۹۶ درصد هم دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در روزهای اخیر به طور میانگین روزانه ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری می شوند.

 

در حال حاضر، وضعیت بسیار پرخطر کرونایی برای شهرستان بجنورد و شیروان به عنوان پرجمعیت ترین شهرستان های استان اعلام شده در صورتی که این شهرستان ها پیش از این در وضعیت رنگ زرد بیماری کرونا قرار داشت اما اکنون رنگ آنان قرمز شده است.

 

شهرستان اسفراین در وضعیت نارنجی کرونا باقی مانده اما روند صعودی و افزایش شمار مبتلایان به کرونا و افزایش شمار مواد بستری سبب شده تا رنگ کرونایی فاروج، مانه و سملقان و گرمه هم پررنگ تر و به نارنجی تغییر کند.

 

 

کد خبر 1198784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha