افزایش ۳.۵ برابری ابتلا به کرونا در گلستان/ باید یک کار انقلابی در حوزه واکسیناسیون انجام شود

زنگانه با اشاره به افزایش ۳.۵ برابری ابتلا به کرونا از آغاز پیک تا کنون در استان، افزود: استان گلستان در واکسیناسیون دوز اول هنوز به ۹۵ درصد نرسیده و باید یک کار انقلابی در حوزه واکسن انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» امروز (شنبه 1 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به پیک هفتم کرونا در استان، گفت: همه مسئولان در پیگیری مصوبات و انجام کارها و ماموریت های خود کار و تلاش شان را انجام دهند.

 

استاندار گلستان با اشاره به افزایش 3.5 برابری ابتلا به کرونا از آغاز پیک تا کنون در استان، افزود: منابع و امکانات استان محدود است و باید چند مسئله به صورت ویژه در دستور کار باشد.

 

وی با بیان اینکه میزان ابتلا به کرونا دوز گروه های پر خطر 40 درصد و میزان مرگ و میر در آنها 60 درصد است، تاکید کرد: واکسیناسیون گروه های پر خطر باید فعال تر انجام شود.

 

زنگانه، بسیج جامعه پزشکی را موظف کرد برای این گروه های پر خطر بسیج شوند و واکسیناسیون در دوزهای دو، سه و یادآور را به سرعت انجام دهند و همه دستگاه ها نیز به بسیج جامعه پزشکی کمک کنند.

 

وی اظهارداشت: این اقدام انرژی کمی از ما صرف می کند ولی اثرگذاری زیادی دارد.

 

روند واکسیناسیون در استان غیرقابل قبول است

استاندار گلستان، روند واکسیناسیون در استان را غیرقابل قبول خواند و گفت: استان گلستان در واکسیناسیون دوز اول هنوز به 95 درصد نرسیده است، باید یک کار انقلابی در حوزه واکسن انجام شود.

 

وی تاکید کرد: در این بین دستگاه ها رتبه بندی شوند و مجموع شاخص ها مشخص شوند و شهرستان ها نیز از نظر هدف ها مشخص شوند.

 

زنگانه افزود: باید فعالانه عملیات واکسیناسیون پیگری شود و رشد 5 درصدی هفتگی مورد انتظار است.

 

وی با بیان اینکه اینکه واکسیناسیون دوز چهارم کرونا باید یک کار جهادی انجام شود، خطاب به مدیران دستگاه های عضو این ستاد، گفت: اولویت اول شما بالا بردن پوشش واکسیناسیون باشد، واکسیناسیون علاوه بر گروه های پر خطر، واکسیناسیون مکان های تجمعی همچون؛ پادگان ها، عوامل مهدکودک ها، حوزه های علمیه و سرای سالمندان هم در دستور کار باشد.

 

رعایت پروتکل ها باید به ۸۵ درصد برسد

استاندار گلستان ادامه داد: رعایت پروتکل ها با 67 درصد در استان قابل قبول نیست و باید به بالای 85 درصد برسد، زدن 50 درصد ماسک در استان نیز افتضاح است و باید کار ویژه و اطلاع رسانی و حساس سازی در این زمینه انجام شود.

 

وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: از الان به فکر بازگشایی مدارس و تهویه های آن باشید و برای تامین اعتبار آن از وزارت و مدیریت برنامه ریزی شما را همراهی خواهم کرد. دانشگاه ها نیز کلاس های خود را در زمینه تهویه استاندارد کرده و امکانات و تجهیزات مورد نیاز را پیش بینی کنند.

 

زنگانه اقدام ویژه در شهرهای بندرترکمن، گمیشان و آق قلا را خواستار شد و افزود: مصوبات شهرهای قرمز و نارنجی رعایت پروتکل های مصوبات قبلی است.

 

وی با اشاره به بیمه شدن افراد فاقد بیمه از سوی بیمه سلامت نیز گفت: بیمه افراد مجهول الهویه در این جلسه مصوب و برای اتباع خارجی نیز کارت آمایش از سوی اداره کل اتباع استانداری صادر خواهد شد.

 

استاندار گلستان افزود: کورس اسبدوانی بندرترکمن نیز جمعه این هفته بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و باید شرایط بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی اظهارداشت: مراسمات ماه محرم نیز متناسب با رنگ بندی و آخرین مصوبات جلسه قبلی انجام خواهد شد.

 

کد خبر 1198788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha