بهره برداری از محور «قره پیری» به عنوان سهل الوصول ترین محور شیراز به صدرا تا ۲ سال آینده

روشن گفت: محور «قره پیری»، سهل الوصول ترین محور شیراز به صدراست و تاکنون ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عزیزالله روشن»، امروز (شنبه (1 مرداد) در تور بازدید خبرنگاران از پروژه های عمرانی شهر صدرا گفت: محور «قره پیری»، سهل الوصول ترین محور شیراز به صدراست و ۱۰ کیلومتر طول و عرض 44 کیلومتر دارد و در سه تقاطع روگذر برای این محور تعریف شده است و اولویت بعد از این محور، اتصال صدرا به آزادراه است.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا افزود: برای تملک این جاده اعمال ماده ۹ و تامین دلیل در محور انجام شده است و در حوزه شیراز باید شهرداری شیراز تملک کند.

وی اضافه کرد: پروژه «قره پیری» تاکنون ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد و این محور صدرا را به مرکز شهر حدود چهار کیلومتر نزدیکتر می کند.

روشن اعلام کرد: ۹۰ درصد پروژه در تعهد عمران صدرا و ۱۰ درصد شهرداری شیراز است و 2 دوربرگردان به عهده‌ عمران صدرا و بقیه شهرداری شیراز است.

وی در ادامه بازدید در محل پروژه مسکن اقدام ملی در پروژه «سرقامتان» گفت: در راستای اقدام ملی پروژه مشارکتی 641 واحد با وزارت دفاع داریم و در مجموع بیش از ۲ هزار مسکن ملی داریم که زمین از عمران صدرا با هدف تامین مسکن مردم تامین می شود.

روشن ادامه داد: 2 هزار و ۱۱۸ واحد با ۲ هزار میلیارد تومان در شهر صدرا در نهضت ملی مسکن اجرا شده است و پروژه «سرقامتان» شامل ۶۴۰ واحد در بلوار «دنا» در شهر صدراست.

وی اضافه کرد: پروژه مسکن ملی «ماهور ۲» در فاز ۲ صدرا شامل یک هزار و ۲۶۰ واحد و «ماهور 1» شامل یک هزار و ۷۰ واحد است و کلا ۷۳ هزار واحد پالایش نهایی مسکن ملی در صدرا باید ساخته شود که 52 هزار واحد تعهد عمران صدراست.

روشن عنوان کرد: از ۱۸ هزار واحد در حال ساخت در فارس ۱۳ هزار واحد در صدراست و ۷۳ هزار ثبت نام کننده تایید نهایی شده اند که یک هزار هکتار زمین نیاز داریم و ۸۶ درصد کسری زمین داریم.

وی افزود: هشت هزار واحد علاوه بر ۱۳ هزار واحد می توانیم بسازیم و مابقی در فاز سه صدرا امکان ساخت وجود دارد که ۷۰ درصد مستثنیات و ۳۰ درصد ملی است و به دنبال الحاق شرق صدرا به نام ۴۰۰ هکتاری هستیم.

روشن گفت: از آزادراه به صدرا که بالاتر از تقاطع گویم است تفاهم نامه برای تقاطع غیرهمسطح داریم که در حال طراحی است.

وی با اشاره به ساخت هتل «رز» در شهر صدرا بیان کرد:  این هتل اولین هتل پنج ستاره شهرهای جدید کشور است.

روشن افزود: امسال قرار است پنج هزار میلیارد تومان در شهر صدرا سرمایه گذاری کنیم و با ۲۰ پروژه قرارداد بسته ایم‌ و روکش آسفالت باند دوم و تامین روشنایی بزرگراه «شهید سلیمانی» نیز به انجام می رسید.

«آرش حاجی نژاد»، در ادامه این بازدید از مجموعه ورزشی و استخر بین المللی شهر صدرا گفت: در این مجموعه، آب درمانی در جنوب کشور به صورت خاص انجام می شود و شامل استخر کودکان، چاله فضایی، استخر بزرگ آموزشی مسابقه ای و فیزیوتراپی، حمام استانبولی، بیلیارد، و استخر و ... است.

بازرس فدراسیون شنای کشور اعلام کرد: این مجموعه ورزشی سه هزار و ۹۹۰متر زیربنا دارد و 56 میلیارد تومان تاکنون در آن سرمایه گذاری شده و مجموعه ورزشی و استخر بین الملل شهر صدرا توسط بخش خصوصی برای پیشرفت شهر صدرا و برخورداری از امکانات ورزشی اجرا می شود و همزمان اعضای خانواده می توانند از بخش های مختلف مجموعه ورزشی استفاده کنند.

کد خبر 1198819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha