۹ میلیارد تومان تجهیزات ویژه کارگاه های آموزشی خراسان جنوبی خریداری شد

کامرانی فرد گفت: ۹ میلیارد تومان تجهیزات برای کارگاه های آموزشی خراسان جنوبی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن کامرانی‌فرد» امروز (۱ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ملی مهارت اظهار داشت: هفته ملی مهارت از ۳۱ تیر لغایت ۶ مرداد نامگذاری شده است.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه کلاس های فنی و حرفه‌ای در استان از سال ۶۰ راه اندازی شده است، افزود: تاکنون ۱۹ مرکز آموزشی در استان در قالب ۱۰۰ کارگاه و ۵۵۰ رشته آموزشی فعالیت دارند.

 

کامرانی فرد در ادامه وجود ۶ هزار استاندارد آموزشی را یکی از مزیت های فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: این استانداردها کد بین المللی خود را دریافت کرده اند، همچنین منابع انسانی توانمند و کارگاه های آموزشی مجهز و گواهینامه های معتبر مهارتی در استان داریم.

 

کامرانی فرد  گفت: ۲۸۸ آموزشگاه آزاد در کنار مراکز دولتی با مجموع ۲۲۶ رشته آموزشی همکاری می کنند، همچنین مراکز مدیریت مهارت آموزی و مدیریت شغلی دانش آموزان بررسی شده و فضای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و مهارت های آموزشی ارائه می شود.

 

وی بیان کرد: مراکز مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه ها راه اندازی و تجهیز شده است که بر اساس استانداردهای مهارتی، آموزش های لازم را ارائه می دهد.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی تصریح کرد: پیرو دستورات مقام معظم رهبری پیرامون مهارت آموزی، در مراکز نظامی انتظامی و پادگان ها حضور فعالی داشته ایم و هر سرباز  قبل از پایان خدمت یک گواهی مهارتی دارد.

 

کامرانی فرد گفت: کارگاه های سیار شهری در مراکز تراکم جمعیتی آموزش های لازم را ارائه می دهند، همچنین  با حضور در ندامتگاه ها و برای خروج زندانیان از بزه‌کاری مهارت آموزی در زندان را گسترش داده ایم، بیش از 6 کارگاه ثابت در زندان بیرجند و در طبس، فردوس و قاین هم کارگاه مهارتی داریم.

 

وی با بیان اینکه آموزش در مراکز محیط کار واقعی در کنار آموزشگاه های آزاد یک روش آموزشی جدید است که در دستور کار است، گفت: صنوفی که علاقه مندند در کنار فنی و حرفه ای آموزش های لازم را ارائه دهند، می توانند مجوزی تحت عنوان مهارت آموزی در محیط کار واقعی دریافت کنند، این مهم یک نیاز واقعی بازار و متنوع است. همچنین واحد صنفی از یک تا 18 ماه می تواند از کارآموز پذیرش کند که در این مدت این فرد در واحد صنفی کار می کند و کارگاه هم الزامی برای بیمه کردن افراد ندارد.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی ادامه داد: بسیاری از فارغ التحصیلان فاقد مهارت بودند لذا طرح مهارت افزایی ترکیبی دانشجویان با هدف اشتغال این افراد اجرا می شود، در این طرح 540 ساعت آموزش تدوین با بهره گیری از سه هزار و 300 استاندارد مهارتی تدوین شده است.

 

کامرانی فرد بیان کرد: طرح مهارت افزایی دانش آموختگان در حوزه دانش بنیان انجام می شود، همچنین یک نفر به نمایندگی از خراسان جنوبی در رشته مکاتونیک در مسابقات بین المللی مهارت افزایی که در کشور کره جنوبی برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

 

وی گفت: از ابتدای سال جاری دو مرکز مدیریتی و مشاوره شغلی در استان ایجاد و دو مرکز دیگر در آینده راه اندازی خواهد شد و بیش از ۹ میلیارد تومان تجهیزات خریداری و در کارگاه ها مستقر شده است.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه دپارتمان ملی گوهرتراشی در فردوس وجود دارد، افزود: دپارتمان ملی معدن در نهبندان در حال تجهیز بوده و دپارتمان تایر در شرکت کویرتایر بیرجند در حال انجام و بروزرسانی است.

 

کامرانی فرد از راه اندازی دپارتمان ماشین های کشاورزی در شهرستان بشرویه خبر داد و افزود: همچنین بیش از ۱۸۰ محیط کار واقعی مجوز داده شده است.

 

وی در پایان خروجی اشتغال مهارت های فنی و حرفه ای استان را حدود ۶۵ درصد عنوان کرد و گفت: در این خصوص در کشور حائز رتبه خوبی هستیم.

 

 

 

کد خبر 1198823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha