چاپ هشت هزار جلد کتاب‌ ساقیان حرم ویژه شهید مدافع حرم  « مرتضی حسین پور »

منزوی از چاپ هشت هزار جلد کتاب ساقیان حرم ویژه فرمانده نابغه شهید مدافع حرم مرتضی حسین پور خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی کتاب ساقیان حرم ویژه دانش‌آموزان مقطع دبیرستان شرق گیلان ۱۲ مرداد در مسجد جامع لنگرود برگزار می‌شود.

«مصطفی منزوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار داشت: گروه پژوهش سیره شهدای ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان برای شهدای مدافع حرم از جمله شهید حسین‌پور کتابی با عنوان ساقیان حرم تهیه کرده بود که در همان اولین سالگرد شهید حسین‌پور به تعداد هزار جلد منتشر شد.

 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه کتاب ساقیان حرم دربردارنده خاطرات فرمانده نابغه شهید مدافع حرم مرتضی حسین پور است ادامه داد: برای دومین سالگرد شهید حسین‌پور نیز تصمیم بر این شد تا یک مسابقه کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان مقاطع دبیرستانی به طور متمرکز در شهرستان لنگرود و در شهرهای اطراف شرق استان برگزار شود.

 

منزوی تصریح کرد: با توجه به اینکه کتاب شهید حسین پور با عنوان ساقیان حرم موجود نبود تصمیم گرفتیم نسبت به تجدید چاپ آن اقدام کنیم بنابراین در این راستا پس از مشورت با خانواده شهید و ستاد کنگره شهدا به صورت جهادی کار را آغاز کردیم.

 

وی اضافه کرد: با کمک‌های نقدی که در اسفند سال ۹۷ جمع‌آوری شد، توانستیم دو هزار جلد از کتاب ساقیان حرم شهید مرتضی حسین‌پور را تجدید چاپ کنیم سپس این کتابها را برای توزیع در بین دانش‌آموزان برای برگزاری مسابقه کتابخوانی قرار دادیم.

 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان افزود: مسابقه کتابخوانی فوق قرار بود به شکل حضوری برگزار شود اما به دلیل شیوع پاندمی کرونا به تعویق افتاد و نهایتا با توجه به بهبود فضای عمومی امسال این مسابقه چند روز قبل از ایام شهادت مرتضی حسین‌پور در لنگرود برگزار و در همانجا نیز به قید قرعه جوایز به برندگان اهدا خواهد شد.

 

منزوی با بیان اینکه برای این مسابقه کتابخوانی که قرار است ۱۲ مرداد در مسجد جامع لنگرود به شکل حضوری برگزار شود فعلا حدودا ۱۵۰ جایزه تهیه شده است ادامه داد: علاوه بر هزار جلدی که کنگره هشت هزار شهید استان گیلان منتشر کرده بود مجموعا در عرض سه سال چهار هزار  جلد از کتاب ساقیان حرم شهید مرتضی حسین پور با کمک‌های جهادی و با هدف برگزاری مسابقه کتابخوانی تجدید چاپ شد.

 

وی از اعمال یکسری تغییرات در صفحه آرایی کتاب ساقیان حرم و تعداد صفحات کتابهای تجدید چاپ شده بدون تغییر محتوا خبر داد و اضافه کرد: امسال نیز با کمک بسیج کارمندان استان گیلان نسبت به تجدید چاپ کتاب ساقیان حرم به تعداد سه هزار جلد در آستانه سالگرد شهید حسین پور اقدام کردیم که به تدریج نسبت به توزیع آن اقدام خواهد شد.

 

منزوی آشنایی عامه جامعه با زندگی، منش و شخصیت شهید حسین‌پور را مهمترین دلیل تجدید چاپ کتاب‌های این شهید با قیمتی مناسب ذکر کرد و اظهار داشت: شهید حسین‌پور در واقع نمادی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان گیلان است که ناشناخته مانده و باید با انجام اینگونه اقدامات فرهنگی نسبت به معرفی این شهید در بین مردم اقدام کنیم.

 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع می‌توان گفت از سال ۹۶ پس از شهادت مدافع حرم شهید مرتضی حسین‌پور تاکنون کتاب‌‌ ساقیان حرم این شهید سرافراز به تعداد هشت هزار جلد چاپ شده است.

 

لازم به ذکر است، علاوه بر کتاب ساقیان حرم، کتاب ماه کامل نیز با موضوع روایت زندگی سردار شهید مدافع حرم مرتضی حسین پور(حسین قمی) توسط شهلا پناهی نویسنده حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری در ۶۰۰ صفحه به رشته تحریر درآمده و تاکنون در دو نوبت چاپ شده است.

کد خبر 1198840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha