۱۰۵ هزار معلول در سیستان و بلوچستان خدمات مستمر و غیر مستمر دریافت می کنند

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ هزار معلول در سیستان و بلوچستان خدمات مستمر و بیش از ۶۵ هزار نفر خدمات غیر مستمر ما را دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «عباسعلی اویسی» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان بهزیستی، تنها سازمان های است که در بدنه دولت به صورت عملکردی و تخصص یافته روی مسائل اجتماعی فعالیت می کند.

 

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان به فلسفه تشکیل سازمان بهزیستی در سال 1359 اشاره کرد و بیان داشت: در پاسخگویی به اصول 21 و 29 قانون اساسی، سازمان بهزیستی تشکیل است، اصول 21 و 29 قانون اساسی، سازمان را موظف می کند در حوزه های اجتماعی، ساماندهی معلولین، حوزه های پیشگیری  و سیاست گذاری اجتماعی جامعه،  راهبردهای علمی، پژوهشی و اجرایی ارائه کند و  همزمان راهبردهایی برای ساماندهی بانوان سرپرست خانوار  و نیازهای این حوزه از وظایف ما است که در قوانین برعهده ما گذاشته شده است.

 

اویسی تصریح کرد: سازمان بهزیستی علاوه بر رسالت های اولیه، همزمان با پیچیده شدن روابط اجتماعی  و معضلات متناسب با آن،  رسالت های جدیدی را بر دوش گرفت و در واقع  از سازمان بهزیستی به عنوان سازمان پر ماموریت در حوزه های اجتماعی یاد می شود.

 

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در چهار حوزه تخصصی اقدامات خودش را در سراسر استان و کشور ساماندهی می کند، افزود: یکی از این حوزه ها، حوزه خدمات پیشگیری است که در ذیل چهار دفتر، شامل دفتر مشاوره و خدمات، دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دفتر پیشگیری از معلولیت ها  و دفتر پیشگیری از اعتیاد، درمان فرمان و بازتوانی اعتیاد خدمت ارائه می دهد.

 

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه توانبخشی که ذیل چهار دفتر  سرویس های متعدد را به جامعه  هدف خودش که  توان خواهان و معلولین هستند، ارائه می دهد.

 

اویسی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در حوزه توانبخشی  از سالیان قبل شروع شده و همچنان استمرار دارد توانبخشی مبتنی بر جامعه است که در استان در حال انجام است که 18  هزار معلول شهری و  14 هزا معلول روستایی در ذیل برنامه های  توانبخشی خدمات  خودشان را دریافت می کنند.

 

وی با بیان اینکه در 12 مرکز خدمات توانبخشی به صورت شبانه روزی و  روزانه خدمات توانخشی را به جامعه هدف ارائه می دهیم، افزود: 40 هزار معلول در سیستان و بلوچستان خدمات مستمر و بیش از 65 هزار نفر خدمات غیر مستمر ما را دریافت می کنند.

کد خبر 1198853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha