برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت بدون هم فکری و مشارکت فرزندان آسیب زننده است

وارستگی گفت: ایجاد فضایی مناسب برای فرزندان و پرکردن اوقات فراغت آنها توسط والدین در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ «علی وارستگی» در این زمینه، اظهار کرد: با شروع فصل تابستان دغدغه همیشگی خانواده ها و متوليان فرهنگی برای استفاده بهینه و مطلوب تر از اوقات فراغت دانش آموزان جدی ترمی شود، به گونه ای که بررسی ها نشان داده با توجه به حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید برنامه ریزی صحیحی برای بهینه سازی اوقات فراغت آنان وجود داشته باشد تا از آسیب ها و تهدیدات این فضا و اثرگذاری آن بر افراد کاسته شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: آن چه در این بین مهم است، اینکه برنامه ریزی ها باید براساس علایق و توانایی های افراد در نظر گرفته شود و به نحوی باشد که از یک سو منجر به شكوفایی استعدادها و توانایی های آنان و از سوی دیگر ایامی خوش را برایشان رقم بزند.

 

وارستگی با اشاره به اینکه در يك برنامه‌ريزي دقيق؛ استعدادها، توانايي‌ها و علايق فرزندان و نحوه‌ پرورش و شكوفايي آنان را مدنظر قرار دهیم، به خانواده ها یادآور شد: تناسب برنامه‌ها با سن و جنسیت فرزندان نیز بسیار حائز اهمیت است.

 

وی تصریح کرد: خانواده‌ها نباید نسبت به خلوت کردن شخصی نوجوانان با خودشان واکنش منفی نشان بدهند؛ چرا که «لحظاتي با خود بودن» موجب تقويت ذهن و رشد خودآگاهي آنان شده و درک جامع‌تري از زندگي به دست خواهند آورد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مراقبت از حيات اجتماعي و معاشرت‌ها در اوقات فراغت، يک ضرورت غير قابل انکار است؛ زيرا در این زمان میزان جرائم و بزهکاري‌ها افزايش مي‌يابد و معاشرت‌هاي ناسالم و دوستي‌هاي مشکوک، در ایجاد چنین وضعیتی نقشی مهم و پررنگ دارد.

 

وارستگی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت بدون همفکری و مشارکت فرزندان ممکن است به رابطه‌ ما و آنها آسیب بزند، گفت: بايد به گونه‌اي برنامه‌ریزی کنیم كه ضمن در نظر گرفتن نظرات و عقايد آنها، تنها پاسخگوی خواسته‌هاي معقول و منطقي‌شان باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تشويق فرزندان به داشتن برنامه‌اي مفيد و جامع شامل ورزش، کتابخواني (بر اساس يک سير منظم مطالعاتي)، جبران عقب افتادگي‌هاي احتمالي آموزشي، پرورش ذوق، هنر و سليقه‌هاي متنوع، آموزش مهارت‌هاي زندگي اجتماعي، تعليم دوره‌هاي مختلف زبان و رايانه، تقويت مباني ديني و اخلاقي، مطالعه‌ زندگي‌نامه‌ پيشوايان الهي و ساير موارد مفيد و ارزنده، آنان را در تحقق زندگی متعادل و بالنده ياري خواهد کرد.

کد خبر 1198889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha