نماز جمعه یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است

امام جمعه شیروان گفت: نماز جمعه یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که یک اجتماع عبادی و سیاسی هفتگی را احیاء می کند.

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» ضمن گرامیداشت فرا رسیدن پنجم مردادماه سالروز نخستین اقامه نماز جمعه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: نماز جمعه با محوریت امام است و جایگاه آن جایگاه ولایت است، اگر انقلاب اسلامی در مدار ولایت نباشد مشروعیت ندارد، نماز جمعه یک قطب و محور اجتماع است که وظایف و ویژگی هایی دارد.

 

امام جمعه شیروان با بیان اینکه امام جمعه پدر معنوی شهر است و نباید متصل به هیچ حزب و گروه و جریانی باشد، عنوان کرد: امام جمعه باید محوری برای رسیدگی به مشکلات مردم و تقوادهی به مردم باشد و تریبونی برای رفع مشکلات باشد و اگر نسبت به شخص یا گروهی نقطه نظری اعلام می کند برای دلسوزی و رفع نواقص است و براساس فکر و جریان سیاسی نیست.

 

حجت الاسلام تکمیلی خاطرنشان کرد: نماز جمعه باید مکانی باشد که عموم مردم از آن استفاده کنند و محلی برای حضور جوانان و نوجوانان باشد، افزایش معنویت، اخلاق، بصیرت و آگاهی در آن باشد و همراه با معنویت و سیاست باشد که می تواند چنین جایگاهی ایجاد کند.

 

وی با اشاره به وظایف مدیران اضافه کرد: مدیران و مردم باید حول محور ولایت باشند تا در صورت همراهی با این محور دچار اختلاف نشویم و اگر شهرستان با این موضوع متحد باشد همیشه موفق تر و مسیر تعالی را بهتر طی می کند، در هر مسئله ای باید با حفظ وحدت حداکثری زمینه را برای خدمت به مردم و نظام فراهم کنیم و بین مدیران یک اتحاد و همدلی وجود داشته باشد تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

 

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات شهرستان با ایجاد وحدت، همدلی و یکپارچگی می توان درصدد رفع آن ها بود و راهکار ارائه داد تا زمینه مناسبت تری فراهم شود و اقدامات ارزنده ای در این راستا صورت گیرد.

 

به فاصله اندكی پس از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، به حكم حضرت امام (ره)، اولین نماز جمعه در پنجم مرداد ۱۳۵۸ با شرکت بیش از یک میلیون نفر از مردم مسلمان روزه دار تهران در گرمای شدید تابستان به امامت مرحوم آیت اللّه طالقانی در دانشگاه تهران با شکوه و جلوه خاصی برگزار شد.

کد خبر 1198963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha