واقعه مباهله دلیل بر حقانیت منطق اسلام است/ تبیین و تبلیغ مباهله در گرایش مسیحیان به اسلام اثرگذار است

حجت الاسلام عباسی گفت: تبیین و تبلیغ واقعه مباهله دلیل بر حقانیت منطق و گفتار اسلام است و مسیحیان در برابر این حقانیت تسلیم شدند.

حجت الاسلام «علی عباسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: مباهله به معنای نفرین کردن در حق یکدیگر و دعا کردن بر علیه یکدیگر است، در قرآن کریم یکی از آیات در این خصوص بود که حضرت عیسی (ع) بنده خداست که خداوند او را از مادر و بدون پدر متولد کرد همانطور که حضرت آدم (ع) را از خاک آفرید و این موضوع برای مسیحیان بسیار سخت آمد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در بین مسیحیان برخی حضرت عیسی (ع) را خدا و برخی ایشان را فرزند خداوند می دانستند و این موضوع را از پیامبر اکرم (ص) قبول نکردند و قرار شد قرار بگذارند و در آنجا بر علیه کسی که دروغگو است، دعا کنند.

 

وی عنوان کرد: مسیحیان چند نفر علمای بزرگ داشتند که آنها به مسیحیان بیان کردند مکانی که قرار است برویم، ببینید مسلمانان چه کسانی را می آورند اگر پیامبر مسلمانان، اصحاب خود را به میدان آورد بروید و مبارزه کنید ولی اگر خاندان و اهل بیت (ع) خود را بر سر قرار آورد، جلو نرفته و تسلیم شوید.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: روز قرار فرا رسید و مسیحیان نجران با بزرگان خود آمدند و از دور مشاهده کردند پیامبر گرامی اسلام به همراه عزیزترین افراد خود یعنی حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س)، امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) به میدان مباهله آمد، وقتی مسیحیان این امر را مشاهده کردند گفتند اگر این جمع (پنج تن) از خدا بخواهند کوه ها از جا کنده شود خداوند متعال مستجاب می کند و در نتیجه تسلیم شدند.

 

وی تأکید کرد: مباهله واقعه بزرگی بوده و دلیل بر عظمت پیامبر عظیم الشان اسلام و پنج تن آل عبا است و حتی مسیحی ها می دانستند پیامبر و اهل بیت ایشان چه جایگاهی دارند و آنها جرأت به مقابله نداشتند و در واقع این واقعه پیروزی حق بر باطل است و در آیه 61 سوره آل عمران  قضییه مباهله بیان شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه اعلام کرد: قدرت پنج تن آل عبا، حقانیت اسلام، ولایت ائمه اطهار و پیروزی مسلمانان، پیام واقعه مباهله است، در مباهله بحث منطق بود و جنگی نشد و خشونتی در کار نبود و مسیحیان خود این حقانیت را دیدند و منزلت و جایگاه پنج تن آل عبا را می شناختند زیرا در انجیل آمده بود و تسلیم شدند.  

 

وی خاطر نشان کرد: تبیین و تبلیغ واقعه مباهله دلیل بر حقانیت منطق و گفتار اسلام است و مسیحیان در برابر این حقانیت تسلیم شدند.

 

حجت الاسلام عباسی یادآور شد: اگر جریان مباهله به خوبی و به درستی مطرح شود در ترویج اسلام و گرایش مسیحیت به اسلام بسیار اثرگذار است.

کد خبر 1198988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha