اسناد ارتش با مجوز خارج شدن از طبقه بندی در اختیار عموم قرار می گیرد

دریادار سیاری با اشاره به اهمیت اسناد امنیتی و نظامی در ارتش گفت: اسنادی را می توانیم فاش و در معرض عموم قرار دهیم که برابر با آیین نامه عمر آنها تمام و مجوز خارج کردن آنها از طبقه بندی را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه امضای تفاهم نامه میان مرکز اسناد انقلاب اسلامی با ستاد ارتش در مورد اهمیت این تفاهم نامه گفت: امروز تفاهم نامه همکاری مشترک و جامع با مرکز اسناد انقلاب اسلامی امضا شد. امیدواریم این تفاهم نامه در دستور کار قرار بگیرد و بتوانیم از ظرفیت های موجود در ارتش و همچنین ظرفیت های موجود در مرکز اسناد انقلاب اسلامی هر دو طرف استفاده مطلوب ببرند و بتوانیم در زنده نگه داشتن اسناد موجود و پویا کردن این اسناد به طریقی که بتواند مورد بهره برداری قرار بگیرد به ویژه اسنادی که در مرکز اسناد چاپ می شود و در معرض عموم قرار می گیرد، نهایت بهره برداری را ببریم و تاریخ گویا و شفاف و ارزشمند در معرض نمایش گذاشته تا تمام مردم از آن استفاده کنند.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: ما در ارتش اسناد بسیار گرانقدری داریم. فرهنگ قالب در ارتش این است که باید برابر آیین نامه ها عمل کند و عمر این اسناد به مقطعی رسیده باشد که بتوانیم این اسناد را از طبقه بندی خارج کرده و مورد استفاده مرکز اسناد انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

 

وی گفت: ارتش نیز برای اینکه بتواند استفاده مطلوب را از توانمندی های مرکز اسناد ببرد از اسناد و مدارک موجود در مرکز اسناد انقلاب اسلامی که می تواند برای عزیزان ما در ارتش مورد بهره برداری قرار بگیرد، استفاده لازم را ببریم. معتقدم این تفاهم نامه می تواند کار ما را رسمی تر، جامع تر و هماهنگ تر پیش ببرد.

 

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: در ارتش جمهوری اسلامی فرهنگی حاکم است که معتقد به حفظ اسناد و مدارکی هستیم که نباید فاش بشود. در بحث های نظامی، امنیتی و دفاعی نمی توان هر مطلبی را عنوان و در معرض عموم قرار داد. اسنادی را می توانیم فاش و در معرض عموم قرار دهیم که برابر با آیین نامه عمر آنها تمام شده باشد یعنی مجوز داشته باشیم که این اسناد می تواند از طبقه بندی خارج شود و در معرض عموم قرار گیرد.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: با گذشت بیش از 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز اسنادی در ارتش وجود دارد که نمی توانیم آن را فاش کنیم زیرا فاش شدن این اسناد موجب آسیب به برخی مطالب می شود. ما معتقدیم هر مطلبی نباید در موضوع دفاع دستورالعمل های عملیاتی، تجهیزات و رزمایش ها که برای دفاع از تمامیت ارضی کشور است، فاش شود؛ این فرهنگ بسیار پسندیده است.

 

وی یادآور شد: با امضای این تفاهم نامه همچنین طبقه بندی های اسناد ارتش در جای خود محفوظ است و به فرهنگ خود احترام گذاشته و این موضوع را لازم می دانیم.

 

وی گفت: در تمام طول دفاع مقدس کسی حق عکس برداری، فیلم برداری و یا نوشتن در طول عملیات و فرماندهی را نداشته است و اما این موضوع دلیل بر آن نمی شود که ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول دفاع مقدس سندی را انتشار نداده باشد. مرکز عقیدتی سیاسی ارتش اسنادی را از آن دوران جمع آوری کرده است که این اسناد در زمان خود منتشر می شوند.

 

کد خبر 1198993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha