بازدید مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی از ۳ پایگاه اوقات فراغت

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی از روند برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری «میثاق، باقرالعلوم (ع)، قرآن و عترت» بیرجند بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» صبح امروز (۲ مرداد) به همراه کارشناسان ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی از روند برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری «میثاق، باقرالعلوم (ع)، قرآن و عترت» بیرجند بازدید کرد.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی در این بازدید با تبریک فرا رسیدن روز مباهله گفت: ۲۴ ذی‌الحجه، روز مباهله نام گرفته است که در این روز، آیه «تطهیر» نیز نازل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین برای حفظ دین مبین اسلام و رساندن پیام و رسالت خود به مسلمانان تلاش‌های زیاد و سختی‌های فراوانی را متحمل‌ شدند، خطاب به متربیان کلاس‌های اوقات فراغت افزود: شرکت در کلاس‌های آموزشی مسجد، فرصت مغتنمی است که والدین و دانش‌آموزان باید از این شرایط استفاده بهینه را داشته باشند.

 

«رفعت وریدی» مسئول هماهنگی کلاس‌های اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری میثاق مکتب نرجس بیرجند در این بازدید با اشاره به حضور یکصد دانش‌آموز در کلاس‌های اوقات فراغت این کانون افزود: این کلاس‌ها در رشته‌های «تریکوبافی، مکرمه‌بافی، خیاطی،‌ عروسک بافی، نقاشی روی شیشه، خلاقیت، قرآن و احکام» برگزار شده است.

 

 

وی با بیان اینکه اختتامیه این کلاس‌ها همزمان با ششم مردادماه برگزار خواهد شد، یادآور شد: بعد از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی،‌ دور جدید کلاس‌های اوقات فراغت برگزار خواهد شد.

 

«علی کاربر» مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم (ع) هم از شرکت یکصد و ۵۰ نفر در کلاس‌های فراغتی این کانون خبر داد و گفت: این کلاس‌ها در رشته‌های «قرآن (آموزش الفبای عربی، روانخوانی و روخوانی)، خوشنویسی، نقاشی و طراحی ویژه نوجوانان،‌ نقاشی ویژه کودکان،‌ اریگامی، خیاطی، گلدوزی، ورزش و تندخوانی» برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های اوقات فراغت کانون از چهارم تیرماه آغاز و تا مردادماه ادامه دارد، یادآور شد: بازدید از موزه، سینما و اردوی درون استانی از جمله برنامه‌های جانبی کلاس‌های فراغتی خواهد بود.

 

 

«فاطمه باقرنیا» مدیر کانون فرهنگی هنری «قرآن و عترت» مسجد آل رسول (ص) هم با اشاره به اینکه کلاس‌های اوقات فراغت این کانون در رشته‌های «مکرمه بافی، تریکوبافی، ‌عروسک بافی، ورزش، حفظ قرآن و روانخوانی، نقاشی و ..» در حال برگزاری است، افزود: حدود ۷۰ نفر از سنین مختلف در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

 

وی با اشاره به برگزاری اردوی ۴۸ نفره از فعالان مسجد آل رسول (ص) به مقصد مشهد مقدس در هفته گذشته گفت: در محرم، برای بانوان برنامه‌های ویژه و خاص برگزار خواهد شد تا از دنباله‌روی پشت هیات‌های مذهبی، کاسته شود.

 

باقرنیا با بیان اینکه در روز عید سعید غدیر نیز ۲۵۰ پرس غذا با هدف نهادینه شدن اطعام عید سعید غدیر انجام شد، خاطرنشان کرد: امشب نیز جشن مباهله با حضور مردم و نمازگزاران برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1199006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha