رونمایی از کتاب راهنمای اوقات فراغت بچه های مسجد/ فرهنگ اسلامی ایرانی در جامعه با خرد جمعی تبیین می شود

قرارگاه اجتماعی عفاف و حجاب در البرز که به صورت هفتگی با ریاست استاندار البرز و مسئولان ارشد استانی برپا می شود طی این هفته به رونمایی از کتاب راهنمای اوقات فراغت بچه های مسجد که با همت فهما البرز طرح ریزی شده است اختصاص یافت.

خبرگزاری شبستان - البرز؛ جهان امروز در زمینه عفاف و حجاب به ویژه جایگاه بانوان دچار تعارضات و تناقض های رفتاری مختلفی است، گاهی با طرح نهضت فمنیست سعی دارد مرد گریزی را راهکار ارتقاء هویت زنان عنوان کند و گاهی به بند کشیدن روح زن و رهاسازی جسم او می اندیشد. 

 

در این میان اسلام به عنوان آخرین دین الهی، تعریف و تصویر صحیحی از هویت و چیستی و جایگاه انسانی زن به عنوان سنگ بنای جامعه و حیات ارائه می دهد که این مهم با هم اندیشی، همفکری و همراهی اندیشمندان و نخبگان فرهنگی جامعه تبیین می شود.

 

« زن» یک انسان متعالی ارزشمند است که استکبار همواره در تناسب زمان با توجه به شرایط و افکار عمومی مردم سعی در تطمیع، استخفاف، تطمیع و بهره جویی است، فرهنگ دینی با رهیافت درون دینی با توجه به یافته ها و تجربیات غرب همواره در برابر این هجمه ها ایستادگی کرده است. 

 

شکل گیری قرارگاه اجتماعی عفاف و حجاب در البرز که به صورت هفتگی با ریاست استاندار البرز و مسئولان ارشد استانی برپا می شود سعی و اهتمام خود را در برنامه ریزی راهبردی و کلان با هدف تحقق امر حجاب و عفاف در جامعه قرار داده است.

 

« مجتبی عبداللهی» طی این نشست با اشاره به اهمیت اقناع سازی جامعه از فرهنگ ایرانی و اسلامی به عنوان مهمترین رویکرد قرارگاه حجاب و عفاف گفت: تبیین مسئله عفاف و حجاب یکی از مهمترین موضوع هایی است که باید نسبت به آن تأمل شود.

 

استاندار البرز افزود: ارزش گذاری نسبت به خانواده و جایگاه زن به عنوان یک حرکت معنوی است که با توجه به نگاه جامع در اسلام این مهم مورد توجه قرار می گیرد. 

 

وی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه های راهبردی فرهنگی با هدف تبیین فرهنگ اسلامی ایرانی بیان کرد: تشکیل کمیته و کارگروه در قالب حجاب و عفاف در استانداری البرز از جمله مصداق های برنامه ریزی فرهنگی با هدف تعالی و رشد خانواده است. 

 

از جمله رویدادهای قرارگاه عفاف و حجاب در استانداری البرز رونمایی از جزوه اوقات فراغت است که با هدف معرفی راهبردهای اوقات فراغت بچه های مسجد با محوریت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در قرارگاه فرهنگی استان البرز رونمایی شد. 

 

در این خصوص حجت الاسلام کاظم شکری آورده است: کارگروهی با هدف محتوا و برقرار عدالت میان تمامی مساجد استان البرز، استفاده از ظرفیت ها، فرصت ها و بهره مندی از محتوای معین است. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز تصریح کرد: اهمیت و معرفتی مسجد تراز اسلامی با هدف بهره مندی از الگوی مرجع معین از دیگر راهبردهایی است که برای تهیه و تدوین این کتاب برای مساجد استان استفاده شده است. 

 

کد خبر 1199046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha