تونل کبیر کوه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پروژه های راه سازی چهار خطه خروجی آبدانان- مورموری، تونل کبیر کوه و مرکز تجاری مسکن مهر شهر آبدانان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید از پروژه های شهرستان آبدانان گفت: طرح چهار خطه خروجی شهر آبدانان به مورموری به طول 2 و نیم کیلومتر در آخرین مراحل اجرایی است که پیش بینی می شود تا هفته دولت سال جاری به بهره برداری برسد.

 

«عبدالله بهادری» با بیان اینکه این تونل در مجموع بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: طول تونل اصلی کبیرکوه ۴۷۵۰ متر می باشد که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول عملیات لاینینگ آن می باشد و 33۰۰ متر از لاینینگ آن نیز به انجام رسیده است.     

 

وی خاطرنشان کرد: در خروجی تونل کبیر کوه از سمت آبدانان ۹ کیلومتر عملیات راه سازی(۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان و تقاطع غیر همسطح)  نیز در دست اجرا است که در مرحله روسازی است.

 

بهادری افزود: از سمت شهرستان دره شهر نیز شش و نیم کیلومتر راه سازی درحال انجام است از این شش و نیم کیلومتر ۹ رشته تونل به طول  ۱۸۰۰ متر حفاری و کف برداری شده و١٠٠٠متر نیز لاینینگ این تونلها به انجام رسیده است.  


مدیرکل راه و شهرسازی استان از تکمیل مرکز تجاری سایت مسکن مهر شهر آبدانان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با بهره برداری از این مرکز دسترسی اهالی ساکن در مسکن مهر آبدانان به نیازهای روزمره برطرف خواهد شد.

کد خبر 1199062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha